Rolex GMT master - Stål eller Gull/Stål

Medlem
24. mars 2011
Sted
Ålesund
Hei

Jeg er ny her på forumet, men har hatt et fanatisk forhold til klokker hele livet. Har etter hvert bygget opp ein samling bestående av Breitling, Tag H, Certina, Seiko mm.
Jeg har aldri hatt Rolex, vet ikke grunnen til dette egentlig.. men har alltid hatt eit inntrykk av at det florerer flere rolex fake eller ekte ur på armer rundt om kring.

Er likevel meget fasinerte av Rolex, og sitter nå og vurderer om jeg skal investerer i ein Rolex GMT master, men jeg sliter med å bestemme meg for gull/stål variant eller ein stålmodel..
Blir gull/stål litt mye pimp ? jeg sitter og ser meg grønn på bilder på nett, av både go og dårlig kvalitet !

Personlig ville jeg ha gått for stål. Denne synes jeg holder seg bedre og passer i de fleste anledninger. Gull/stål blir litt for "bling" i mine øyne.

Hadde dog en Submariner i gull/stål selv en periode, samtidig som jeg hadde en i stål, og det var ingen tvil om hvem som fikk mest armtid; den i stål.

Som den første ville jeg ha valgt stål. Så kan du heller senere evt. supplere med gull/stål :)

Mitt inntrykk er at TT (gull/stål) submariners og GMT går like raskt ut av samlinger som de kommer inn, her på forumet.
Kan virke som folk går ganske fort lei...
Sååå...., med andre ord stål er min anbefaling også.

Jeg har et hat/elsk forhold til TT.

I enkelte perioder så måå jeg bare ha en, men som de fleste sier her, den går fort ut av samlingen. Nå går det meste fort ut av samlingen med meg, "kremt", men jeg ville nok gått for en stål variant. Denne passer til alt :D

Ja jeg sitter med samme inntrykk selv, Stål varianten oser av kvalitet og det er kanskje ikke like enkelt å bli "lei" av den.. må innrømme dette skjer ofte.
Jeg selger en Super avenger (denne er rett og slett for stor) og ein chronomat (som er for liten) og tenkte at en gull/stål kunne være eit alternativ fordi jeg kun har stål klokker... er litt redd Bling faktoren... eller er det gubbefaktor ?

:p

Ja jeg sitter med samme inntrykk selv, Stål varianten oser av kvalitet og det er kanskje ikke like enkelt å bli "lei" av den.. må innrømme dette skjer ofte.
Jeg selger en Super avenger (denne er rett og slett for stor) og ein chronomat (som er for liten) og tenkte at en gull/stål kunne være eit alternativ fordi jeg kun har stål klokker... er litt redd Bling faktoren... eller er det gubbefaktor ?

:p

Dersom man har flere stålklokker, så er det ikke noe i veien for å ha en gull/stål (heretter kalt TT) :) Men, det lønner seg å kjøpe disse brukt, da de ellers faller ganske mye i verdi den første tiden. La noen andre ta verditapet for deg ;)

TT fungerer fint i mange sammenhenger. Jeg synes ikke at det er noe gubbete over det, ei heller så fryktelig bling.

Stål holder seg pent lenger og er mest motstandsdyktig mot strekk, noe som er et kjent fenomen med Rolex lenker.
Annenhåndsverdien holder seg bedre med stål.

Har sett på noen ur som ligger på Briljantwatches.com, noen som har erfaringer med Mr. Jonny Rolex ?
Har hørt mye bra....

Har sett på noen ur som ligger på Briljantwatches.com, noen som har erfaringer med Mr. Jonny Rolex ?
Har hørt mye bra....

Jonny er sikker som banken!

Kjøp stål, det blir du ikke lei av. Enten kjøper du stål eller så går du "all in" med en helgull. Lykke til

Har hørt mye bra....

Ikke mange som har noe vondt å si om jonny. Har er 100%. Tiltredes av meg som har både solgt og kjøpt gjennom ham noen ganger. Du betaler litt ekstra, men får trygghet og ryddige forhold.

Det eneste som er litt betenkelig med Jonny er at han polerer og pusser mye på klokkene han får inn. Klokkene blir da veldig blanke, fine og ripefrie - men ikke alle er like glad i denne litt røffe skjønnhetsbehandlingen og foretrekker et urørt ur...

Da er det gjort, har avtale med Jonny om gmt 2 TT.
Blir sendt i uken som kommer.. Blir vanskelig og vente !
:D