Rolex GMT - pris

Ikke allverdens bilder av klokka, men ser nå litt mer enn 'kun til pent' spør du meg (det er vel et definisjonsspørsmål hva 'pent' er). Ville tatt den nærmere i ettersyn uansett dersom kjøp er aktuellt.

Den trenger definitivt en service etter 10 år. Regn med ca 5000 rett ut på dette. Dvs 32k blir det du egentlig må gi for å få en slik på armen. Synest det er nå vel mye jeg da..
Du får mye fint Rolex for 30 tusen.

At det er papirer med (og produksjonskode som stemmer omtrent med kjøpsår - Pxxx er fra 2000 og utover). Dvs klokka har også sannsynligvis SEL-lenke (solide endeledd, og det er en fordel)

Hva sier dere andre?

28k er en god pris, og for 33k, har du da en strøken en (etter en runde med pussekluten og 3mnd venting), så vil jeg si det er en grei deal. Det er forutsatt SEL og ingen hakk som ikke fjernes lett. Ville kanskje sett etter en Pepsi dial også jeg da men..

Jeg syns det er vanskelig å se noe på bildene om hvordan tilstand den er i.
Jeg hadde sendt den rett på service og da syns jeg egentlig prisen er for høy.

Det er for lite GMT-Mastere tilgjengelig i Norge. Jeg hadde tatt de 28k+5k i service og kjøpt en mint 05-06 coke eller pepsi fra en trygg selger på et internasjonalt forum.

Det er ikke mange nyservede Rolexgmt til salgs i statene til rundt 4000usd.. I Norge så og si ingen i det hele tatt. Derfor syns jeg det blir en grei deal, da den er komplett, men ingen god! Må selvfølgelig besiktiges og prutes ned 2-3 lapper.. 30k nyservet er greit!!

Jeg har lett en stund her til lands og diskutert det her på div tråder. Det virker som om alle her inne synes det er litt for dyrt. Alle ville hatt de ned et par tusenlapper. Service er absolutt en faktor, men det kommer jo før eller siden uansett, og det positive er jo at det er lenge til nestegang.

Jeg synes også det er litt dyrt, men i og med at jeg ikke har klart å finne noen som vil selge for lavere, så må man jo gjøre seg noen tanker om at det enten er selgers marked eller at det er der prisen ligger i dag. Et tips kan være å se om du finner tilsvarende på chrono24 (husk moms), min opplevelse er at et privat salg bør ligge noe lavere...

Ellers kan man jo leke med tanken om at hvis Europa går skikkelig til helvete, og at vi skånes noe ved å bo i superlandet Norge, kan vi finne noe litt rimeligere klokker fra folk som virkelig trenger penger......

Bruk service som et argument i prutingen og se hvor du havner.....?

Hei
Jeg synes 28 er en grei pris for en 10 år gammel GMT.
GMT er priset likt med Submariner og det er sjeldent du finner en Sub med papirer for 28.

Jeg er litt sånn både og på denne her.

I utgangspunktet ville jeg si at den er for dyr. Ingen service, 10 år gammel, lug holes, og sikkert ikke SEL, da dette kom først i 2001 mener jeg på...

Men på den andre siden så er det som folk sier, når så du sist en komplett gmt master til salgs i Norge? De har blitt utrolige sjelden her, og skal man kjøpe fra utlandet, noe jeg personlig ikke gjør, så må man betale moms. Da ender klokkene fort opp i de samme prisene som her hjemme. Personlig synes jeg det er litt stas at de er norskkjøpte også, kall meg gjerne landskjær eller sær, men slik er det bare :)

Om du har muligheten til å møte personen og få sett på klokken før du kjøper, så gjør dette, og om du liker klokken og det føles riktig, så hvorfor i granskaugen skal vi her på forumet fortelle deg at klokken er prisen en liten lapp eller to feil vei i forhold til hva alle vi andre skulle ønske vi kunne kjøpe en gmt master for ? :D

Jeg er litt sånn både og på denne her.

I utgangspunktet ville jeg si at den er for dyr. Ingen service, 10 år gammel, lug holes, og sikkert ikke SEL, da dette kom først i 2001 mener jeg på...

Men på den andre siden så er det som folk sier, når så du sist en komplett gmt master til salgs i Norge? De har blitt utrolige sjelden her, og skal man kjøpe fra utlandet, noe jeg personlig ikke gjør, så må man betale moms. Da ender klokkene fort opp i de samme prisene som her hjemme. Personlig synes jeg det er litt stas at de er norskkjøpte også, kall meg gjerne landskjær eller sær, men slik er det bare :)

Om du har muligheten til å møte personen og få sett på klokken før du kjøper, så gjør dette, og om du liker klokken og det føles riktig, så hvorfor i granskaugen skal vi her på forumet fortelle deg at klokken er prisen en liten lapp eller to feil vei i forhold til hva alle vi andre skulle ønske vi kunne kjøpe en gmt master for ? :D

+1 Bra sagt!!

Klokken er verdt det du er villig til å betale for den ;)

For øvrig er jeg enig i at den ser ganske sliten ut, i forhold til "kun brukt til pent". Ta den i nærmere besiktigelse, gjerne hos en AD, og be om pris på service i samme slengen. Dersom klokken er ekte vare, bør ikke selger nøle på dette punktet :)

Klokken er verdt det du er villig til å betale for den ;)

For øvrig er jeg enig i at den ser ganske sliten ut, i forhold til "kun brukt til pent". Ta den i nærmere besiktigelse, gjerne hos en AD, og be om pris på service i samme slengen. Dersom klokken er ekte vare, bør ikke selger nøle på dette punktet :)

Må bare opplyse om at blitzen er en fæl uvenn når man skal vurdere tilstanden på en klokke. Kjøpte en Breitling en gang på finn som så helt forferdelig ut på bildet. Når den kom hjem til meg så var det kun snakk om små hairlines her og der :)

Må bare opplyse om at blitzen er en fæl uvenn når man skal vurdere tilstanden på en klokke. Kjøpte en Breitling en gang på finn som så helt forferdelig ut på bildet. Når den kom hjem til meg så var det kun snakk om små hairlines her og der :)

Det er jeg helt enig i :)

Men, denne ser ikke ut som om det bare er små hairlines. Bare se på de områdene som er børstet...