Rolex helgull.....(fortsettelse av Panerai historie....)

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
ThePromisedLand
Som tidl. diskutert under Panerai tråden skulle jeg vise frem en Rolex i gull som jeg vurderer og kjøpe.

Punkt 1. Paneraien vi tidligere diskuterte var fake. hadde en "hyggelig" prat med kunden i dag der vi synte hverandre i kortene.

Så til denne rolexen i helgull.

Klokken virket pen og velholdt,men lenken var det rimelig slarke i.....Noen nevnte her inne at lenken kun er helgull i ytterste leddene og at de midtre er hule ?

Ca årsmodell på denne ? 70-talet ++

På forhånd takk.;)

Mvh
Timebandit

Hva er ca markedspris på denne ? Ser ut som jeg får et tilbud på kr 40,000.
Rolex012.jpg
[/IMG]
Rolex013.jpg
[/IMG]
Rolex015.jpg
[/IMG]
Rolex014.jpg
[/IMG]

Jeg skal ikke mene så meget om prisen og slikt, for det har jeg ikke nok innsikt til, men du kan jo søke litt på f.eks. www.rolexforums.com for å sammenligne priser der :)

Men, jeg synes klokka ser veldig sliten ut. Og, det kan nok stemme at midtleddene er hule. Det var de i hvert fall på oyster-lenkene frem til for ikke så fryktelig lenge siden.

40k hadde for min del vært smertegrensa ved kjøp av denne klokken. 35k hadde vært en ok pris for en klokke med en så sliten lenke. Klokken er dødsfet, men trenger en overhaling av lenka, polering av kassen og sikkert serice på urverket. Jeg vil tippe du må ut med ca. 10k for full service av klokken pluss overhaling av lenka.

Bruktprisen på en slik i god stand er rundt 55k.

Hva følger med av papirer osv?

Jeg ville bedt om et "head only"-tilbud, lenka har skikkelig proktologstrekk og vil koste skjorta å få i stand. Kassen er riktignok litt sliten, men hadde vært verre om den var overpolert. En lett polering og en svart NATO med gullfargete ståldetaljer tror jeg blir bra! :)

Vil tippe den er fra tidlig 80-tall. Refnr er 18038, første generasjon med saffirglass.
Stemmer i resten her. Klokken trenger en polering og sikkert en service. Lenken ser ut til å være verdt gullprisen.

Selv om lenka er gåen ser jo klokka meget pen ut. En skikkelig service så tenker jeg denne er tipp topp. 35k er også mitt estimat for en DD i god stand - lenke utenom. Den er verdt sin vekt i gull, ja... :)

Liten....kuriositet - for jeg husker "the final walk" tråden din for litt siden

.......
Sier ikke at jeg ikke er på "stien" som ender med Rolex,men pr dato er dette en meget døll klokke.....men det var det med evulosjon og utvikling da

For meg personlig er det å bruke en Rolex sidestilt med fake/syden/harry/eksponeringsbehov/veldig glad i å strekke seg med venstrehånden etter bordsaltet i lunsjen osv.....

Hvorpå Ursa enket og greit svarte med første innlegg i tråden
Såså, du ender nok opp med Rolex til slutt. Det er tross alt kun Rolex som gjelder.

Lykke til med Rolex-kjøpet ;)

Selv om lenka er gåen ser jo klokka meget pen ut. En skikkelig service så tenker jeg denne er tipp topp. 35k er også mitt estimat for en DD i god stand - lenke utenom. Den er verdt sin vekt i gull, ja... :)

Liten....kuriositet - for jeg husker "the final walk" tråden din for litt siden

Hvorpå Ursa enket og greit svarte med første innlegg i tråden

Lykke til med Rolex-kjøpet ;)

hehe....liker tonen;)......møter meg selv litt i døra ja !!! men hadde en bakdør der jeg sa jeg var på en viss vandring.....

Mvh
Timebandit

Har du begynt å strekke deg etter saltet også? :p

Jeg har alltid gjort det, med venstre hånd. Men så er jeg venstrehendt da. Flott unskyldning. ;)

Synd om fine gamle Rolex-lenker går i smelten for gullprisen :(

Men for noen eldre Rolex-ur i helgull (kanskje ikke de mest populære) er vel gullvekta pluss verket i deler verdt mer enn uret i dagens marked. Mange Rolexer som slaktes for delene allerede...