Rolex Milgauss, synspunkter?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Jeg hopper frem og tilbake nå. Nå er det denne som jeg vurderer å anskaffe meg etter en liten introduksjon i en tidligere post.

Tar derfor imot synespunkter og erfaringer med stooor takk :mrgreen:

rolex-milgauss-2.jpg

For meg er denne klokken "hverken fugl eller fisk" - for klassisk til å være sportsur og for "rocka" til å være dressur, jeg synes rett og slett at den er litt kjedelig..

Har selv prøvd klokka litt da sjefen min har en med svart skive og klart glass - og jeg kan helt klart si at den aldri vil havne i min samling.

Dette er min subjektive oppfattelse av Milgaussen - det kan hende at preferansene dine er annerledes :D

Subjektive preferanser er grunnen til at jeg spør, så tusen takk HenrikTA.

Hadde jeg bare vært opptatt av å få de kommentarene jeg ville så tror jeg at jeg likeså greit kunne latt være å spørre :mrgreen:

Jeg liker Milgauss godt! Spesielt den nye med grønt glass synes jeg er veldig ålreit! Den er litt tøffere enn vanlige dressur (les: Datejust), og dermed veldig i min gate hvis jeg må ha på meg noe som gjør dykkerur litt voldsomt. Dessuten, som elkraftingeniør har jeg et forhold til hva 1000 gauss faktisk er (milgauss = mille gauss = 1000 gauss), og derfor er den i min verden selve elektroingeniørklokka! Jeg kan forestille meg at en slik hadde gjort furore på jobb (eller ikke.....) :)

Fet, var ordet første gangen jeg så den. Satte meg på liste med en gang Bjerke skulle få den.
Alt var perfekt, bortsett fra størrelsen (jeg er ikke liten) også synes jeg det ble litt mye med det blanke midt leddet.
Men ellers, deilig!

Anbefales ! Den er ikke så liten faktisk som man tror, samme størrelse som submariner og GMT.. 40mm og veier mer

015.jpg

Det går noen rykter om at det grønne glasse sprekker mye fortere og tåler mindre enn vanlig safir glass, vet ikke om det er noe man skal bry seg om. Uret er tøft, men ikke helt sport-modell. Siden det er en "jubile" modell (grønnt glass) kan det hende den blir litt ettertraktet i framtiden. Det er vel radiolog-klokken (eller hva det heter, de som jobber med MR undersøkelser på sykehus).

Glaset tåler like mye som vanligt ufarget men er/var vanskeligere å framstille under utviklingen av klokken. Samme rykten om att det knekker lett kom med keramiske bezelen på gmt'n før den riktigt kom på markneden og mer rykten om panerais nye urverk att det ikke skall være bra... alltid masse synsing for noe er etablert :D
Har aldrig sett noen radiolog med milgauss :) og all metall er forbudd i en MR men ursprunglige 50-60-tals milgaussen var designet for folk som jobber i høymagnetiske områden eks elektriker/teknikker men det var lenge siden. Deremot har jeg sett den på tatoverere, bilfolk.. alle mulige mest yngre folk :D Just my 5 cents :D

Jeg er med på at det er en veldig tøff klokke. Ønsker meg en som en everyday watch, men da med sort skive, uten grønt glass.

Synes den er tøff, men personlig ville jeg gått for en annen modell i og med at jeg aldri har hatt rolex først. Men for en som er dreven i rolex og som har hatt flere modeller så er den nok mer aktuell..