Rolex på urverket.no

Medlem
10. nov. 2008
Sted
Ski, Akershus
Det har sikkert vært oppe mange ganger, men jeg registrerer at urverket.no har begynt å selge Rolex. Blant annet kan de friste med 16610 til under 30 000, den gamle sea dwelleren til 33 600 osv.
Dette er jo ganske betydelige rabatter. nesten 25 % på noen varer. Hvor komfortable ville dere vært med å handle med disse gutta?
Det er jo åpenbart en liten risiko, men samtidig må man jo alltid vurdere risk vs. reward...

Nå som det har gått litt tid siden de dukket opp, er det noen flere nå som har handlet med urverket.no? Har den initielle skepsisen lagt seg, eller står den fortsatt ved?

Hei, kjøp hos urverket.no inkluderer ikke norsk moms på 25%, dette er noe du må betale i tillegg. Så da blir ikke varene noe spesielt billige! :eek:

Deler den oppfatningen. Står svart på hvitt på siden at prisene er eksl. moms.. Etter at jeg da la på momsen, kostet mitt prosjekt den gangen 19500, mot listepris hos norsk AD 22500. Litt pruting hos AD og forskjellen gir dårlig pot odds. Risk vs reward = ingen reward

Urverket oppfordrer ikke til lovbrudd, men de hinter sterkt om muligheten:
Hvis Du bestiller varene "poste restante" til svenskt postkontor og henter dem der får Du pakken raskere, og Du ansvarer selv før norsk fortolling. Adressaten henvender seg på det aktuelle postkontoret hvor han får sendingen utlevert mot framvising av legitimasjon.

Vi sender melding om at pakken er afsendt via email med kollinummer. Fristen for å hente slike sendinger er 3 uker. Er sendingen ikke hentet innen fristen, blir den sendt i retur til Urverket.no og vi debitere 250 NOK samt 10% av varens verdi.

Jeg har også flere ganger følt meg fristet til å handle hos nevnte netthandler, men har latt være p.g.a. all negativ omtale de har fått.

I løpet av de siste ca to årene, har jeg stort sett kun fått med meg negative tilbakemeldinger om dem. Disse har kommet fra norske og svenske forumbrukere, som enten har kjøpt eller forsøkt å få kjøpt ur hos dem.
De "referansene" som avogtil har dukket opp, bl.a på http://www.watchlink.net (Time To talk) mener noen kan ha vært "plantet" av http://www.uret.se / http://www.urverket.no

At de kan skaffe noen av modellene, betviles ikke.
At noen faktisk har kjøpt klokker med / uten papirer / serienummer, har også sikkert skjedd.
Det er ikke lite bittert når kortet ditt allerede er blitt belastet og du skal kreve penger tilbake. :cry:

Å handle med vel renommerte enkelt personer / forhandlere som kan vise til gode referanser m.m., er som regel safe. Å handle "poste restante" er også helt safe og OK, IMO. Det forutsettes selvsagt at en "kjenner" avsenderen.

F.eks. har jeg gjort det noen ggr. ved kjøp fra http://www.urtid.com > kort vei til Strømstad / Charlottenberg. ;)

Jeg handlet hos dem ifjor, fikk alt som var forventet visst man hadde handlet hos AD.
Ekte klokke, alle papirer og gyldig stemplet garanti kort. Tror det har vært mye unøvendig paranoia rundt dette selskapet. Er man skeptisk på "grå-marked" dealere så gå til en autorisert forhandler da vel !

BRIO1368 skrev:
Betviles ikke, eazy123 ! Sikkert flere med deg som er fornøyde kunder,- men likevel, titt litt på vedlagte link :

http://www.network54.com/Forum/594638/m ... nne+siden-

Say no more !

Jeg leste den linken for en god stund siden, etter jeg hadde bestillt klokken.
Ble rimelig svett i trusa når jeg leste den :roll: . Når man handler fra siden deres
så går man under den norske kjøpsloven og man har også regler for handel innen EU.
Jeg følte meg rimelig safe da, er man i tvil ta kontakt med forbrukerombudet.

På sidene deres sammenligner de prisene sine eksl. moms med norske veiledende priser inklusiv moms, noe som medfører at det ser veldig billig ut ved første øyekast.

rolex

Jeg er ingen forhandler eller medarbeider i Urverket.no kun en forbruker.

Selv var jeg meget skeptisk til å kjøpe klokke til over 100.000 kr på nettet. Lusket rundt og prøvde å finne en klokke selv. Den klokken jeg kjøpte var litt vrien å få tak i, så valget ble alikevel en klokke fra Urverket.

Reserverte betaling på kredittkort, og bestilte. Leveringstid 4 - 6 uker sto det. 2 dager ette kom meldingen om at klokken var funnet og jeg kunne få den levert innen kort tid. Det skal dog sies at det ble en utsettelse på 4 dager på grunn av aske på Island.

Klokken kom - og oppfølgningen fra urverket har vært fantastisk - selv etter at klokken kom i hus.

Pengene er fortsatt kun reservert - klokken blir tatt med til forhandler i Norge slik at den kan bli bekreftet som original, og at forsikringselskapet kan få sine papirer.

Sender en mail etter noen dager for å fortelle urverket.no at de kan heve pengene fra mitt kort.

Til tross for at betalingen er gjennomført kommer det en ny Mail fra Patrick i Urverket som på en hyggelig måte tilbyr sin oppfølging om det skulle være nødvendig - samtidig som han på en ryddig måte forteller hvilken butikk han fant klokken i.

Mitt råd er : Vær forsiktig - betal med kort - men frykt ikke Urverket.no

Jeg sparte over 20.000.-

Det har sikkert vært oppe mange ganger, men jeg registrerer at urverket.no har begynt å selge Rolex. Blant annet kan de friste med 16610 til under 30 000, den gamle sea dwelleren til 33 600 osv.
Dette er jo ganske betydelige rabatter. nesten 25 % på noen varer. Hvor komfortable ville dere vært med å handle med disse gutta?
Det er jo åpenbart en liten risiko, men samtidig må man jo alltid vurdere risk vs. reward...

Nå som det har gått litt tid siden de dukket opp, er det noen flere nå som har handlet med urverket.no? Har den initielle skepsisen lagt seg, eller står den fortsatt ved?

Regner med at du klinket til å handlet 4-5stk SD? Fin profitt

• Liker
Reaksjoner: Preacher og UJU