Rolex Precision, hjelp til estimering av verdi

Medlem
5. mars 2013
Sted
Ningbo, China
Hei!
Jeg har en Precision liggende som brukes veldig lite og tenker da det kan være greit å få anslått verdien på denne. Håper dere eksperter på området kan peke meg i riktig retning! :)

Rolex Precision ref 6426 fra 1967. Lenken er en oyster med ref 78350 med alderskode I8 fra 1984. Lenken har minimalt med strekk. Urverket er cal. 1210 og holder tiden godt med +/- 15 sekunder i døgnet.

9EF6oOP.jpg

kRsCbWa.jpg

i0aZzAP.jpg

Alt av svar og råd settes stor pris på! :D

Ser at det ligger tilsvarende på chrono24, men om de identiske klarer jeg ikke ta stilling til..
http://www.chrono24.no/rolex/oyster-precision--id2453815.htm

Redigert:
Jeg hadde vell en av disse en gang der jeg leverte den inn for å estimere verdi. Den var vell i "bedre" stand enn denne, mindre patina på skive og visere men var uten lenke. Tror jeg fikk en verdi på 8000 ,- eller noe. Så det burde vell gi deg en pekepinne. Husker dog ikke eksakt.

Braanaas pleier jo og være godt oppdatert på priser. Hvis du gjør et "Precision" søk på K/S kan gi deg en liten pekepinn hva andre er omsatt for. Morro at den har en så moderne lenke. Bare den bør være verdt et par-tre tusen:)

Hvis jeg ikke husker helt feil lå vel denne ute til salgs for ca. 6500,- da du kjøpte den. Jeg tror det er en ganske riktig pris ennå. :)

Selger mente han kanskje hadde priset den litt vel lavt, derfor jeg lurte hva circus salgsverdi kunne være. Hvis det faktisk er slik at lenken er verdt 2-3k hadde jeg håpet at uret samlet stand ville gi noe mer! :)

Takker for svar!

Det kan tenkes at det vil lønne seg for deg å selge klokken og reimen separat. Det er jo alltid vanskelig å vite nøyaktig hvor mye folk er villige til å betale for en gitt vare, men jeg tror ikke det vil være noe problem å få minst 5000 bare for hodet.