Rolex Pro Hunter look alike...

Medlem
23. mars 2010
Hei

Jeg må innrømme at jeg har falt pladask for denne:

dsm.jpg

og denne:

new_1.jpg

Prisen på dette er laaangt over det jeg kommer til å bruke på en klokke, såfremt ikke Norsk Tipping begynner å gjøre jobben sin skikkelig. Derfor lurer jeg på om noen har et forslag til noe som ligner. En stilig og enkel, men robust klokke, med sort kasse, type dykker. Nato'en synes jeg er tøff på denne, men det kan jo ettermonteres.

Har sett litt på denne (SKA427P1):

DSCF5836.jpg

Noen som har forslag?

Nei, men jeg snuser også litt på å gå til innkjøp av en kul PVDet dykker i økonomiklassen. Er spent på hva folk foreslår :)

Neste uke blir Steinhart Triton 100 ATM (All black) lansert!

Denne har en coating som er rated til 1000HV på vicker´s skala! Da snakker vi om hele kassen inkludert kronen og bezelen.

Utstyrt med ETA 2824-2 verket, 5mm tykt safirglass med dobbel AR-coating, automatisk heliums-ventil og gummi-reim med deployant.

Her er noen bilder fra WUS/Steinhart (HOT STUFF!):

tri100001.jpg

tri100002.jpg

tri100003.jpg

tri100004.jpg

tri100005.jpg

tri100006.jpg

tri100007.jpg

tri100008.jpg

Woha, den steinharten var alvorlig barsk.

Men blir vel relativt kostbar vil jeg tro...?

Edit;

Resten av Steinhart serien 100 ATM var jo ikke så galt priset, så dette blir spennende å se hva havner på =). Den var useriøst fet den klokken der i hvert fall.

Fett med en pvd dykker, er på utkikk etter en beater til sommeren!
Noen som vet hva Victorinox og steinhart ligger på?

må vurdere dem opp mot hverandre, Omega Planet Ocean og Nye Superocean.

Jeg gjetter på €500-700 for den 100 ATM'en der fra Steinhart.

Triton "two tone" (SS kasse/svart coating på bezel) koster €471 for oss nordmenn, vil ogsa tippe rundt
€550-600 for all black da denne har hele kassen med den harde coatingen.

Hadde det ikke vært for at klokken er for stor for meg skulle jeg gjerne anskaffet meg en. Synes den er helt rå!
Steinhart er jo også kjent for sin eksepsjonelle kundeservice og høye kvalitet på klokkene. Mange som sammenlikner Steinhart med Stowa faktisk.

Synes Victorinox blir veldig dyrt i forhold til hvilke konkurrerende merker de møter i de prisleiet der ...

Ville nok heller gått for Steinharten. Men hverken skiven eller størrelsen appellerte helt til meg.

Men da får du et helt ekstra år med garanti;) hehe. Enig at prisen forsåvidt er høy, men Victorinox ligger jo i hovedsak fra rundt en 3000,- og opp til en 15 000,- for den dyreste modellen. Er meget god kvalitet og jeg er meget fornøyd med min og kjenner et par andre som er like fornøyde med sine Dive Mastere. Er en klokke som får en del oppmerksomhet og ser tøff ut.

Syntes også Steinharten var tøff, men for min del er dens 45mm noget for mye.. Går akkurat med Dive Masterens 43mm.

Det er tre skruer som stikker ut, de holder på plass kappen/"shrouden" rundt kassen.