Rolex Pro Hunter look alike...

Seiko Mods fra Motor City Watch Works

15.jpg

7.jpg

Går med planer om noe sånt selv... hehe

Takk for mange tips. Det ble jo ikke akkurat enklere nå... :D Vet ikke om jeg har tålmodighet til å vente så lenge, så det blir en utfordring å evt. måtte bestille noe med ventetid.

Her er forresten noen stilige bilder av Seikos SKA427P1:

1004833.jpg

1004810.jpg

1004828g.jpg

Det eneste jeg ikke liker er den gule detaljen på kronen.

Jeg har to forslag:

Squale 2003,dette er en semi NOS diver.dvs kasse,skive,krone,bezel etc. er fra et større parti av NOS Squale deler som ble oppdaget for noen år siden,disse har blitt utstyrt med et ETA 2824 verk og solgt som nye klokker.
Sjekk her: http://www.squale.ch/ 387 EUR,ikke galt!evt. 450 EUR på ebay hvis man er av den utålmodige typen. (gjett hvor jeg kjøpte min..:rolleyes:)
SDC10047.JPG

Eller,en av mine nye favorittklokker; Helson SharkDiver,ca 550 $ når de blir leveringsklare igjen.
P1010616.JPG

http://www.helson-watch.com/prov.html

Ok,jeg er kanskje ikke helt nøytral når det gjelder disse to,men men..

Neste uke blir Steinhart Triton 100 ATM (All black) lansert!

Denne har en coating som er rated til 1000HV på vicker´s skala! Da snakker vi om hele kassen inkludert kronen og bezelen.

Utstyrt med ETA 2824-2 verket, 5mm tykt safirglass med dobbel AR-coating, automatisk heliums-ventil og gummi-reim med deployant.

Endelig pris:

€508,99 med frakt.

Ikke spør meg hvordan jeg vet det :roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll:

Hva med denne:

uts-1000-meters-v2-chronograph-watches.jpg

- 43 mm case width
- 14.5 mm case thickness
- 4 mm thick solid steel bracelet
- Weight with steel bracelet approximately 227 grams (I could be a bit off here...)
- Top Grade ETA 2893-2 finished with geneva waves, blue screws and perlage.
- Movement comes with glucydor balance wheel and Incablock shock system.
- Founder of UTS, Nicolaus Spinner (mechanical engineer by trade) personally fabricates
each watch case using DIN 1.4404 surgical stainless steel
- Waterproof to 1000 m (100 Bar). Tested water resistant to 1,500 m (150 bar).
- Solid case back affixed by 6 hex screws.
- Two coats of superluminova on dial for extra visibility

Ganske så tøff den der altså! Vet du hva den ligger på i pris? Og evt noe generelt om merket. kvalitet etc..

Tror du muligens har byttet om på verkene i de to nye utgavene, og oppgitt GMT utgavens verk ;)

"The new Diver 1000 case V2 is available in two versions:
GMT 1000M Professional with TOP grade 2893-2, and standard 3hand model with a TOP Grade 2824-2 movement.
Both feature a solid case back". http://www.utswatches.com/news.html

M

Okay ;) Var inne å kikket litt der selv, men fant ei heller noe pris etc.. Er det noe andre som vet noe er det lov å dele info med oss andre om UTS..

Ser ut som linken din omhandler GMT utgaven, så da er det bare bildet og omtalte ur som er to ulike ;)

Steinharten ser veldig bra ut! Spesielt hvis man får Steinhart til å bytte til skiven fra OCEAN 1 Vintage Red.
Denne likte jeg godt :D

oceanblack3.jpg