Rolex Red Sub Ny i Norge

Medlem
16. des. 2013
Sted
Trondheim
Hei.

Jeg kom over en norskkjøpt Sub med rødt merke. Eieren hadde selv kjøpt den ny hos urmaker i Norge for ca. 40 år siden. Klokken er 100% orginal, sittet på samme hånda og vært på service 4-5 ganger gjennom de 40 årene, sist gang den var på service var vel rundt 10 år siden. Boks og papirer har forsvunnet med årene, men den er kjøpt og har vært på service hos samme urmaker, så det er sikkert ikke noe problem å finne servicehistorikk osv. på den.

Hva mener dere eksperter denne kan være verdt, klokka ser fin ut og er fortsatt i daglig bruk ?

Rundt 60k mtp lenge siden service og manglende papirer osv..

Jeg tror man skal lete lenge for å finne en redsub til 60k. Jeg har ikke sett det på et en stund, og med den prisøkningen som har vært på vintage Rolex internasjonalt det siste året tror jeg du skal slite for å finne en for 70 også. De fleste som ligger ute internasjonalt tilbys vel for rundt 70k, og da tilkommer 25% mva for å få den hjem. At det er lenge siden service trekker ikke ned noe særlig, men en troverdig og etterprøvbar historie trekker desto mer opp. Uten å ha sett bilder tror jeg man trygt kan konkludere med med at den er verd minst 70k.

Redigert:
Jeg tror man skal lete lenge for å finne en redsub til 60k. Jeg har ikke sett det på et par en stund, og med den prisøkningen som har vært på vintage Rolex internasjonalt det siste året tror jeg du skal slite for å finne en for 70 også. De fleste som ligger ute internasjonalt tilbys vel for rundt 70k, og da til kommer 25% mva for å få den hjem. At det er lenge siden service trekker ikke ned noe særlig, men en troverdig og etterprøvbar historie trekker desto mer opp. Uten å ha sett bilder tror jeg man trygt kan konkludere med med at den er verd minst 70k.

Enig.

Som et utgangspunkt er 70K nok riktig,

Dog er urets tilstand, særlig skive, visere og kasse (lugs) svært viktig for verdien, og det vil være vanskelig å "sette" en verdi uten bilder. Er de overnevnte ting på plass, sammen med nydelig patina, er man nok kjapt i 90K. Er det ikke, kan den sikkert havne under 70. Alt imho :)

Spennende, spennnede! Bilder, pretty please :cool:

Redigert:
Enig med siste talere :)

Kjøp den! Og bli med i vår lille røde klubb :D

Jeg ser det i veldig lang tid har vært en redsub for salg hos Dreamwatch.dk til 61 990 DKK.
Det tilsvarer jo rundt 70 000 NOK før moms, og gir jo en pekepinne for hva disse kan omsettes for.

Hei.

Jeg kom over en norskkjøpt Sub med rødt merke. Eieren hadde selv kjøpt den ny hos urmaker i Norge for ca. 40 år siden. Klokken er 100% orginal, sittet på samme hånda og vært på service 4-5 ganger gjennom de 40 årene, sist gang den var på service var vel rundt 10 år siden. Boks og papirer har forsvunnet med årene, men den er kjøpt og har vært på service hos samme urmaker, så det er sikkert ikke noe problem å finne servicehistorikk osv. på den.

Hva mener dere eksperter denne kan være verdt, klokka ser fin ut og er fortsatt i daglig bruk ?

Nevnte klokke bor ikke tilfeldigvis i området Leangbukta i Asker vel @Mc_Herreington? Hehe. Har nemlig akkurat tilsvarende situasjon der ...Og eier vil heller ikke selge.

Redigert av en moderator:
Det beste er jo å handle Redsubs fra "sivilister", da slipper man engstelsen for å få en franken i hendene. Mye triksing hos de store dealerne.

Har vel fortalt denne historien før, men for et par tre år siden var den en rød 1680 til salgs i Asker (tror jeg), lå ute til lav pris på Finn.no. Jeg var en av mange som var innom, og selger skjønte raskt at han hadde noe verdifullt og satte i gang en auksjon, men ordentlig og redelig. Uret hadde vært eid av selgers far, som selv kjøpte det hos Alf Lie. Da jeg kom ut for å se på uret fikk jeg tidenes overhøvling fra selgers kone, som ikke kunne skjønne hvorfor noen ville betale så mye for et gammel skrapete ur. Hun mente jeg måtte være en idiot om jeg kjøpte det. Da lå budet på 55, tror jeg :)

Det er slike omstendigheter som gjør at det føles trygt å kjøpe ;) Mangel på smoothe selgere, hehe :mrgreen:

Det var vel en TSer som kjøpte uret, tror jeg?

(Jeg takket nei til å kjøpe, syntes det ble for dyrt. Og som alltid når man lar prisen og ikke uret selv avgjøre, så må man kjøpe senere til en høyere pris :rolleyes: Til slutt kjøpte jeg selvsagt en Redsub jeg og, dog ikke det samme uret.)

Redigert: