Rolex sea-dweller finn

Medlem
30. okt. 2010
Innlegg
1.272
Noen som lukter på denne?
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25850824
Har ikke kontaktet selger, men lurer litt på det. Skal en tur til dk og kan hente inn noen sea dwellere der til rund 31 - 35 pr stk,- men de er jo 3 år gamle... Er finn klokka et skikkelig tapsprosjekt? Havner denne også rund 35 om et par år?

--H--

Her har jeg blingset på dssd og sd modellen.... Dssd klarer jeg ikke få under 42' noen sted... Sea dwelleren skaffes rundt parogtredve
 
Noen som lukter på denne?
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25850824
Har ikke kontaktet selger, men lurer litt på det. Skal en tur til dk og kan hente inn noen deep seas der til rund 31 - 35 pr stk,- men de er jo 2-3 år gamle... Er finn klokka et skikkelig tapsprosjekt? Havner denne også rund 35 om et par år?

--H--

Den har lagt ute tidligere. 60 er vel i overkant mener jeg, selv om klokken er ubrukt..

Tapsprosjekt er det nok, du bør nok heller prøve å få en til 50k. Om du klarer å få noen til 35k er det jo en kjempepris
 
Den har lagt ute tidligere. 60 er vel i overkant mener jeg, selv om klokken er ubrukt..

Tapsprosjekt er det nok, du bør nok heller prøve å få en til 50k. Om du klarer å få noen til 35k er det jo en kjempepris

Enig i at prisen er altfor høy.
 
Prisen er alt for høy ja, en god indikator kan være å sjekke salgsforumet her inne, ofte mer realistiske priser enn det man ser på finn.no
 
Jeg er ikke enig i at dette er en vill pris;)

Nye DSSD i gråmarkedet går for rundt 52 - 55´. At noen er villig til å betale det samme eller bittelitt mer for en norsk klokke kan nok hende. At selger her i tillegg kanskje har litt å gå på skal man ikke se bort i fra.

Jeg har enda til gode å selge en klokke uten at "alle" skal prute, helt uavhengig av hva den er lagt ut til...

Brukt går vel fortsatt DSSD for 45´ - 50´med papirer, litt avhengig av alder og tilstand...
 
Jeg hater få bilder selv om den er aldri så ubrukt, og enda mer hater jeg stockphotos fra produsent.
 
Ny pris er kr 69800,- så 60000,- for en norsk ubrukt er jo ikke så galt. 15% ned fra ny-pris. Dette er vel en av stål-Rolex som detter mest i pris?
 
Ny pris er kr 69800,- så 60000,- for en norsk ubrukt er jo ikke så galt. 15% ned fra ny-pris. Dette er vel en av stål-Rolex som detter mest i pris?

Vel, tatt i betraktning at det ikke er noe problem å få i hvert fall 10% hos en AD man har et greit forhold til, så er det en høy "bruktpris" IMO.

Selv har jeg fått tilbud hos AD som er under denne "bruktprisen".

Men, for alt i verden; klokken er verdt det markedet er villig til å betale for den :) Har vedkommende, som Mogens nevner, lagt inn litt prutningsmonn, så kan jeg forstå prisen :)

Dessuten reagerer jeg litt på uttrykket "forseglet", som brukes i annonsen. Mener han at klistremerkene fortsatt er på?
 
Jeg har selv tidligere fått tilbud om DSSD, norskkjøpt fra 09, til 43K uten at det overbeviste meg om klokken. Briljantur solgte en helt strøken tidligere i år fra 09 til 46K. Det er med andre ord muligheter for betydelige avslag brukt. Klokkens brutale klumpetehet er vel en stor del av forklaringen på prisraset.
 
Pris

Jeg fõler selv at prisene varierer mye på deepsea, selgeren sier imidlertid at klokken er solgt. Da er det bare å titte videre...
 
"Opprinnelig postet av Anjin
31-35 k? Noen stykker? Til deg selv eller for videresalg?

"Var det et salgsfremstøt?""

Vel heller et kjøpsfremstøt, to år gammel DSSD (med papirer) til 31k ville jeg helt klart vært interessert i...:p.
 
Jeg har selv tidligere fått tilbud om DSSD, norskkjøpt fra 09, til 43K uten at det overbeviste meg om klokken. Briljantur solgte en helt strøken tidligere i år fra 09 til 46K. Det er med andre ord muligheter for betydelige avslag brukt. Klokkens brutale klumpetehet er vel en stor del av forklaringen på prisraset.

hmm :confused:
ja- det er jo utrolig rart at en mekanisk klokke som er trykktestet til 4875 meter er hele 17 mm tykk :!: og dermed er vell alt tilrettelagt for at den skal rase i pris ..:roll:
 
Jeg heller klarer ikke å følge tankegangen om et prisras her...

Synes tvert i mot at Deepsean holder seg ganske brukbart i verdi. At en klokke faller mellom 30 - 35% i verdi når den er brukt er faktisk ganske bra (og dette er i forhold til veil pris). At det finnes noen modeller som faller mindre er ikke grunnlag til å kalle dette noe prisras!:eek: