Rolex Sea-Dweller "White"

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Hei.

Har kommet over en Sea-Dweller White. 1977 mod. Noen som har en anelse om hva prisene på en slik burde være?

Det følger ikke med boks og papirer, og klokken står nå på nato(Oyster følger ikke med.)

Klokken er hel, pen og ripefri. Trenger dog en service. Innmaten skal være i god stand.

IMG_3692_zps39f25b47.jpg

For min del setter jeg orginal skive og visere som viktigste kriterier(Tilstand, jevn patina osv). Tett fulgt av tilstand på kassen, hvor mye har den blitt polert? Datohjul, krone og insert er også viktig å sjekke opp. Ut fra bildet kan man konkludere med at den har en serviceinsert i hvertfall. Jeg synes det blir veldig vanskelig å spekulere i pris basert på det bilde du har.

Redigert:
Støtter meg til det flyback sier her, og utfra bildet (det lille det viser) ser det for meg ut som den har fått byttet visere? Ser nesten ut som helt nye luminova visere? I såfall blir det jo en litt annen deal synes jeg, og vi burde nok i allefall ikke mye over 50k. Personlig så hadde jeg styrt unna, for med en uten orginal lenke og (selvsagt om det viser seg å være byttet visere), nye visere og service insert samt ukjent servicehistorikk, ja da er det fort gjort å gå på en liten smell. Du burde i allefall få den for en god pris mener jeg. Hva mener du om pris her @Tom Henriksen?
Og uansett må det jo flere og bedre bilder her, bla siden av kassen med hrv`en, som gir inntrykk av hvor mye den eventuelt er polert.

Redigert av en moderator:
Er helt på linje med @flyback og @FnuSnu99, den har en service insert men jeg har tro på viserne ut fra bildet. Hadde aldri kjøpt denne uten bedre og flere bilder av lugs, heliumventil og skive/visere.
Du må ta høyde for ca 5000,- i service og 5-7000,- for en fin tidsriktig lenke med korrekte endlinks.

En orginal nyservet 1665 med bra lenke og service insert vil jeg vurdere til rundt 70.000.- uten boks og papirer. Disse var aldri populære hos andre enn profesjonelle dykkere, de var alt for store og tykke. Vanskelig å si noe om produksjonsantall men de ble liggende usolgt leeenge.

Be om bedre bilder og ser dette bra ut er disse relativt skjeldne, løp og kjøp.
Tom

Se også om det er service-krone på den, altså om kronen sitter flush inntill kassen (da er den byttet) eller om den har en svak vinkel inn mot kassen.
Om alt ser bra ut, så ville jeg personlig fortsatt vært forsiktig med å betale særlig mye mer enn noen og 50k for den, men, den er jo til slutt verdt det kjøper er villig til å betale:D
Klart, finner du deg en fin lenke til under 8k, tar en service på den, så har du jo en pen liten investering gående ...selv til kjøpesum par-og-femti :)

Takk for alle innspill. Det endte med at jeg syntes prisen ble litt for stiv, så da ble det ingen handel på meg.

Klokken var veldig pen, så det var litt trist.

Takk for alle innspill. Det endte med at jeg syntes prisen ble litt for stiv, så da ble det ingen handel på meg.

Klokken var veldig pen, så det var litt trist.

Siden du ikke kjøpte, og det vel er utenfor dette forumet, går det ann å spørre hva den stive prisn var da @Klokkesamler ?

En orginal nyservet 1665 med bra lenke og service insert vil jeg vurdere til rundt 70.000.- uten boks og papirer.

Skal være heldig å få 70k for en slik klokke i Norge. Jeg prøvde å selge en perfekt 1665 (fet kasse, org skive, bezel gjevnt patina etc, org lenke + ny oyster lenke, service papers) uten hell. Den lå ute for 55k på slutten uten nevneverdig respons og ble derfor trukket tilbake og solgt til en bekjent på et senere tidspunkt.

Det er et elendig marked for vintage Rolex. Er kanskje et dusin mennesker i Norge som er villig til å betale for en 1665.

Redigert:
Skal være heldig å få 70k for en slik klokke i Norge. Jeg prøvde å selge en perfekt 1665 (fet kasse, org skive, bezel gjevnt patina etc, org lenke + ny oyster lenke, service papers) uten hell. Den lå ute for 55k på slutten uten nevneverdig respons og ble derfor trukket tilbake og solgt til en bekjent på et senere tidspunkt.

Det er et elendig marked for vintage Rolex. Er kanskje et dusin mennesker i Norge som er villig til å betale for en 1665.

Det er nok mange som angrer at de ikke hoppet på Great White`n din Thomas. Meg selv inkludert:eek:

@FnuSnu99

Jeg glemte å svare på denne.

Forlangende var 66 000.

Og da er vi tilbake til orginalitet, er skive og visere orginale og kasse ikke overpolert er dette ingen upris, og som tidligere nevnt, Thomas 84 sin 1665 hadde jeg handlet umiddelbart hvis jeg ikke hadde en fra før. Men vintage må du enten stole 100% på selger eller kvalitetssikre selv før du handler.
Tom

Fanden at disse er 39mm... 40mm går under tvil på midt håndledd.

What?? Glem micrometermåling og se hva du har på håndleddet, denne bygger- og leverer på linje med de fleste 42mm du kan sammenligne med. Som kjøreinstruktør vil jeg minne om fasiten: Det er ikke størrelsen som teller - men meter pr.sekund. ;)
Tom

What?? Glem micrometermåling og se hva du har på håndleddet, denne bygger- og leverer på linje med de fleste 42mm du kan sammenligne med. Som kjøreinstruktør vil jeg minne om fasiten: Det er ikke størrelsen som teller - men meter pr.sekund. ;)
Tom

Hva slags kjøreinstruktør er du Tom, hehe?