Rolex Seadweller 16600, noen som har tenkt på at dette er en 39mm klokke ?

Medlem
18. mai 2009
Sted
Oslo
Den ser ikke bare litt mindre ut enn Submariner den er faktisk også det, 39mm! Dette fordi den med det tykkere glasset skal tåle dypere "dykk" uten at glasset knuses.

Fin klokke, har eid den tidligere og vurderer å kjøpe den igjen, da jeg syns den nye ser helt tullete ut, hvem gidder å gå rundt med "1/2 kg" billig stål rundt armleddet ;)

Regards :)
AW

Den ser ikke bare litt mindre ut enn Submariner den er faktisk også det, 39mm! Dette fordi den med det tykkere glasset skal tåle dypere "dykk" uten at glasset knuses.

Fin klokke, har eid den tidligere og vurderer å kjøpe den igjen, da jeg syns den nye ser helt tullete ut, hvem gidder å gå rundt med "1/2 kg" billig stål rundt armleddet ;)

Regards :)
AW

Trodde det var bare skiven i tilfelle som er mindre på Sea-Dwelleren enn på Submarineren, ikke hele kassen....?

Hver sin smak, men mange her (inkl meg) synes Deepseaen er gode greier :D

Den ser ikke bare litt mindre ut enn Submariner den er faktisk også det, 39mm!

Skeptisk.jpg

Hvor har du dette fra?

Jeg venter på en 16600 fra USA og kommer til å bli svært skuffet om det viser seg å være en kortvokst tjukkas og ikke en fullblods velproporsjonert 40mm diver. Av og til er 1 mm nok.

;)

Såvidt meg bekjent er det selve urskiva (som også gjelder 14060m) som er 1mm mindre i dia. Dette er ingen stor deal, men merkbar hvis man er vandt til en 16610.

Det er min oppfatning også. Det er skiven, ikke kassen, som er litt mindre. På hånden synes jeg nå ihvertfall ikke den gir et mindre inntrykk, den økte tykkelsen på kasse og glass veier opp for den mindre skiven.

Jeg foretrekker 16610 sub, har eid en 16600 engang og tok da å sammenlignet de mot hverandre. Seadweller hadde klart mindre kasse....
Fin klokke uansett da :)

Regards
AW

Klart mindre kasse? 0.5mm?
Hvis jeg husker det, skal jeg ta med en skyvelære å måle kassa på min 16610 og 14060m. Sånn på øyemål kan jeg ikke se den store forskjellen:confused:

20090817-DSC_0017.jpg

20090817-DSC_0004.jpg

Etter det jeg har forstått er 14060`n også av 39,5mm kasse?
Hadde jo vært morsomt om noen gadd måle en 16600. Er vel en eller to her på forumet?