Rolex Sub - Meters First

Medlem
11. jan. 2012
Sted
Sørlandet
Har vurdert å kjøpe meg en eldre Rolex Sub, men har noen spørsmål omkring betegnelsen "meters first". Ser at slike klokker er en del dyrere enn de som har feet first. Hvilke Rolex Sub's har "meteres first" (er det enkelte produksjonsår eller innenfor et spesielt serienummer område)? Antar at det primert gjelder 5512/5513. Er slike til salgs i Norge eller må jeg på Chrono24?

Huff...dette og lignende Rolex relatert bakgrunnshistorie har jeg researchet mye. Du begir deg ut i spennende farvann.

Klokkene du leter etter finner du utenlands, men husk at det er lett å bli lurt på mange områder når det gjelder disse 5512/5513. Se f.eks denne posten http://www.tidssonen.no/forum/vintageklokker-26/advarsel-fra-rpr-om-fake-rolex-24700/

Researchen og jakten er spennende i seg selv, så nyt de neste månedene med lesing og leting.
Jeg selv ga opp å finne en som var kosher til en fornuftig pengesum for et års tid siden. På Chrono24 kan det ligge mye bra, men det er også lett å kjøpe noe som ikke er helt etter boken. Det finnes mange respektable og kyndige vintage Rolex forhandlere online, men de vet også å ta betalt for kompetansen sin.