Rolex Submariner 114060 eierskap

Medlem
29. aug. 2017
Sted
Ski
Hei godtfolk!
Jeg har sett litt på Rolex Submariner 114060 i det siste, og ser at 2014-2015 komplette ur ligger på 62-65k på bruktmarkedet. Samtidig finner jeg den til 70k på urverket, der de påstår at veiledende pris er 66k. Hva koster egentlig denne ny hos norsk AD? Er det venteliste på den? Jeg har full forståelse for at mange er uenige med meg i at jeg synes klokkene er penere uten cyclops, men holder 114060 uten dato seg dårligere i verdi enn 114060LN med dato og cyclops? En endre versjon av uret kunne vel kanskje også vært aktuelt, men jeg ser at prisen er omtrent den samme, men det fremstår tryggere for meg å kjøpe et nyere, komplett ur fra norsk AD med kassalapp, tags og alt. Er det like greit å kjøpe helt nytt?

Takk for innspill!

@Millmax, cyclops eller ikke er en smaksak. 114060 har såvidt jeg vet holdt seg like godt i verdi som 116610.

For å få pris fra norsk AD ville jeg enkelt og greit sendt en mail til noen av AD'ene rundt om i landet Askeland/Jørgensen/Lervik f.eks og sjekket hva du må ut med for en 114060 og om de har på lager.

Kommer du ned mot 65-67k for en ny og den er tilgjengelig direkte så er det vanskelig å argumentere for å kjøpe brukt til 62-65. Nå vet jeg ikke hva status er idag om lange ventelister på Sub er en realitet eller ei.

• Liker
Reaksjoner: Millmax
Ser vanskelig at en AD krever mer enn 66600 for en 114060 da dette er veil pris.

Prisutvikling nogenlunde lik men vil tro at denne er hakket mer tungsolgt enn 116610 (les en uke fremfor to dager)

Alltid morsomt med nytt, men AD her i Norge har dessverre ventetider på både 114060 og 116610 nå. Tror du kan regne med rundt 6 måneders ventetid.

Som nevnt lenger opp i tråden, send en mail og sett deg opp på venteliste. Kanskje kjøp deg en ventepølse i mellomtiden (?) og gled deg til du endelig får den boxfresh :)

Står på listen for 114060 hjå Jørgensen.. fikk forespegla "kanskje innan året,men ingenting er sikkert"...
Satt meg opp i April :(

umjynhtbgvrfce.PNG

Alle priser ligger på Rolex.com! Og ja, det er ventetid på denne modellen :)

• Liker
Reaksjoner: Millmax