Rolex Submariner 16610 eller 168000

• Trådstarter Uregistrert bruker 2159
  • Opprettet
U

Uregistrert bruker 2159

Guest
Jeg er på utkikk etter en Rolex Submariner fra 1987.
Bør jeg velge en 16610 eller 168000?
Noen som kan forklare forskjellen på disse to?

På forhånd Takk for hjelpen:)

Takk for linkene Frode:)

Har nå lest begge.

Hvilken bør man velge?

Jeg sliter litt med å velge.

Jeg har ikke prøvd noen av dem derfor jeg ikke vet helt hvilken jeg har mest lyst på.
Jeg har aldri hatt noe forhold til Rolex før nå. Trodde aldri jeg skulle få lyst på Rolex. Har vel blitt påpåvirket av dere her på TS og at pappa har fått seg en Rolex sub som jeg har fått lånt litt.
Hvor kan jeg få prøvd disse modellene? Finnes det forhandlere her i Norge som selger disse modellene?

Takk for linkene Frode:)

Har nå lest begge.

Hvilken bør man velge?

Hvis det først dukker opp en 168000 til samme pris som en tilsvarende 16610 er det vel litt morsomt å gå for en så sjelden fugl.

Hvorfor nevner du disse to ref. og ikke 16800 f.eks. ?
Er det årgang 1989 som er kluet ?

Ninja edit : det er snakk om 1987 i begynnelsen og da er både 168000 og 16610 uaktuelle.
Fasiten er 16800

Redigert:
168000 helt klart.:D
Disse er det ikke flust av på markedet.
En 16610 finner du haugevis av.

16800 produseres til midten av 1988.

Erstattes av 168000 ( samme verk som 16800 men med en kasse i 904 istf 316) for en kort periode på omtrent 9 måneder.

16610 lanseres i midten av 1989.

En 16610 fra 1987 kan ikke finnes, en 168000 datert 1987 vil jeg gjerne se for å tro på det...

Tusen takk for forklaringen Lobergen.

Hadde det ikke vært for deg hadde jeg gått fem på, det var like før jeg bestilte meg en flybillett til England.

Men jeg syntes at det er veldig rart at mange forhandlere daterer 168000 til å være 1987 modell, har sett et par på diverse salgssider, for eks denne som ble solgt ifjor: Rolex Submariner Date 168000 - for sale at Watch Club, 28 Old Bond Street, Mayfair, London

Noen tips om hvor jeg bør lete hvis jeg skal ha en 16800 1987 modell?

Edit:
Takk for linken Lien. Dete er akkurat den jeg har sett litt på og linket til i en tidligere post. Men det kan jo ikke være en 87 modell hvis fasiten er at jeg må ha en 16800.

Redigert av en moderator:
Det kommer jo litt an på. Hvis man har certifikatet på klokken kan jo en klokke produsert i 85` vært solgt i 87` etc.

+1 men hvis en tar utgangspunkt i 1987 er det nødvendigvis snakk om en 16800 det eneste er å definere om det skal stå 1987 på salgspapirene eller om det er godt nok at klokken kan ha blitt produsert i 1987 ift serienummer.

Hva syntes dere om denne, er dette et greit kjøp eller bør jeg lete videre?

Rolex Submariner Date 16800 Box und Papiere | eBay

Jeg synes du skal lete videre. Ikke fordi at det nevnte objekt er et dårlig kjøp, men fordi du etter å ha lett en stund selv vil være istand til å bedømme hva som er fornuftige kjøp og hva som ikke er det.

Forresten, du sjekker vel TRF sine salgs annonser?

Frode.

Takk for link timewarp :)

Enig i det du sier Frode.
Jeg har ikke sett så mye på TRF men skal bli flinkere til å følge med der også.

Jeg har nå blitt tilbudt en Rolex Submariner 16800 fra 1987 fra en forhandler i Tyskland.

Jeg har fått tilsendt noen bilder og klokken ser veldig bra og det er en grei pris på den.

Det eneste som er å utsette på klokken er at selve skiven har slått sprekker eller som noen kaller det spider dial. Jeg syntes jo at det var litt tøft men hvor holdbar er skiven hvis jeg skal bruke klokken hver dag?