Rolex Submariner 1680 RED, eller 1665 Sea Dweller Double Red. Pris?

Medlem
20. mars 2011
Etter å ha tittet litt i min nye katalog med 1680 Red og 1665 Sea Dweller Double Red, blir man jo litt nysgjerring.
Spørsmål:
  1. Hvilken av disse klokkene er mest interessante for klokkeinteresserte? Er ikke 1680 Red bare en vanlig 1680, med tidlig årstall og røde bokstaver. 1665 er da vel en mye mer spennende klokke?
  2. Hva omsettes disse klokkene for i Norge? Feks med/uten boks og papirer.
  3. Disse klokkene har vel steget ganske mye i pris de siste årene? Eller? Hva tror man vil skje fremover?
Jeg vet at 1665 er nesten dobbelt så dyr som 1680 Red, men det er likevel artig å høre om disse klokkene, fra dere som kan noe om dem! Kommentarer?
Jeg ser gjerne at noen deler bilder og erfaringer :)
DSC_6926_zps92d4ad93.jpg

DSC_6927_zps70a4ac5d.jpg

PS: Jeg har allerede en flott 1680....

Red - dobbelred

I mine øyne er disse noe av det flotteste Rolex har laget med crownguard, legg til 1665 med RailDial, denner er skjeldnere enn dobbelred og jeg tror denne vil passere dobbelred i pris om noen år. Uansett, dette er et minefelt og hvis du skal satse seriøse penger på noe gammelt spikerstål er min anbefaling at du sparer til noe som er strøkent - disse vil uansett holde seg- og stige over tid. My 2 cent.
Tom
Lite bidrag til tråden. Denne blir aldri flippet.

watch2011004.jpg

Når jeg først har lagt hodet på blokken og påstår at 1665 Rail Dial er å "foretrekke" framfor dobbelred får jeg jo poste et bilde av min, -79 solgt ny i Norge i 1980 med boks og papirer. :D
1665 er den første dykker som Rolex designet kun for profesjonellt bruk, den var for sin tid svært høy og klumpete. Dette solgte ikke til vanlige dykkere og ble følgelig ikke laget i mange eksemplarer og var ikke etterspurt. Husker når jeg kjøpte min første Rolex Explorer 1 i 1980 at Alf Lie prøvde å "pushe" på meg en SD 1665 som hadde ligget lenge .... Angrer ennå. De gikk for litt over 3.000,-
Tom

Rolex1665RailDial012.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: timeless1971
Søkte tilfeldighvis, og helt utenfor min "price range" og mener eBay priser 1680 Red rundt $8-10 000 og Sea Dweller Double mellom $22-29999, spør du meg er Sea Dweller særere/smalere/kulere og syklopsfriere :)

• Liker
Reaksjoner: SCUBA diver