Rolex submariner "hulk"

Medlem
6. mars 2014
Sted
Norge
Har et dumt(?) spørsmål:

Etter litt google, finn, blocket og dba så blir jeg ikke riktig klok.

Submariner med grønn bezel og grønn dial.. Fins det bare en type/modell av denne?
Ser mange skriver i annonsene at den er vanskelig å få tak på, skjelden, mm.. Ser de selger den for rundt 58k hos urverket.no

Hva heter modellen? 116610lv?

Hva er verdt å vite ved kjøp, bortsett fra at det er en submariner med litt uvanlig farge på bezel og dial?

Noen som kan forklare enkelt og greit?

Det begynte med den vanlige Submariner. Senere kom den i jubileum utgave som 16610LV. Denne hadde den sorte skiven og grønn beazel. Denne fikk kallenavn Kermit. Du har kanskje sett The Muppet Show? I forbindelse med utviklingen ble dette oppgradert med 116610LV, (tror jeg nummeret er), nå med grønn skive også. Selvfølgelig måtte kallenavn også oppgraderes; Hulk.

i korte trekk.

:cool:

Det begynte med den vanlige Submariner. Senere kom den i jubileum utgave som 16610LV. Denne hadde den sorte skiven og grønn beazel. Denne fikk kallenavn Kermit. Du har kanskje sett The Muppet Show? I forbindelse med utviklingen ble dette oppgradert med 116610LV, (tror jeg nummeret er), nå med grønn skive også. Selvfølgelig måtte kallenavn også oppgraderes; Hulk.

i korte trekk.

Ok, takk for info. Betyr det at Kermit 16610LV er et samlerobjekt, mens 16610LV Hulk er en helt vanlig sub bare i en litt spesiell fargekombinasjon?

Mer eller mindre...ja! Eneste forskjellen på en LN og en LV er prisforskjellen og fargen kort sagt! :)

Hmm, nå ble jeg litt forvirret.. petterhg kalte begge modeller for LV.. er det den nyesten som er LV? Har begge samme grønnfarge på både bezel og dial, bortsett fra at den nyeste har en litt annen fargenøyanse iom at det er keramisk bezel?

Hmm, nå ble jeg litt forvirret.. petterhg kalte begge modeller for LV.. er det den nyesten som er LV? Har begge samme grønnfarge på både bezel og dial, bortsett fra at den nyeste har en litt annen fargenøyanse iom at det er keramisk bezel?

16610 LV er "gammel" sub med sort skive og grønn bezel. Kalles ofte for Kermit.

116610 LV er ny sub med grønn skive og grønn bezel. Dette er Hulken.

Trodde 16610LV (kermit) hadde sort skive/grønn bezel, og et år eller to med "flat four". Sjekk Google for forskjellene på standard og flat.

116610LV (Hulk) er maxicase, keramisk bezel og ny lenke, da med grønn skive og bezel.
16610LN sort/sort
116610LN sort/sort

Sant?

EDIT: Ble slått av Lynet ;D

16610 LV er "gammel" sub med sort skive og grønn bezel. Kalles ofte for Kermit.

116610 LV er ny sub med grønn skive og grønn bezel. Dette er Hulken.
Når vi nå er så godt i gang med spørsmål fra Subignoranter: har blå Submariner noe kallenavn?

16610LN er 50 års jubileumsutgaven for submariner, kom i 1994 og hadde grønn bezelinsert, maxidial og SEL lenke, en herlig kombinasjon.
Tom

LV er en fransk forkortelse og står for Lunette Verte, LN Lunette Noir og LB Lunette Bleu. Med andre ord grønn, svart eller blå bezel.

Two Tone 16613, er blå. Blå skive og blå beazel. Men er det ikke også 16613 Two Tone med sort skive og sort beazel? Samme nummer? 16613?

16610LN er 50 års jubileumsutgaven for submariner, kom i 1994 og hadde grønn bezelinsert, maxidial og SEL lenke, en herlig kombinasjon.
Tom

16610LV "Kermit" kom ut første gang sent i 2003 i en sen Y-serie.
Denne hadde såkalt flat firer som er det nærmeste vi kommer "samleverdig" hvis moderne Rolex i det hele tatt kan kalles det.
Flat firer kom forøvrig også i en svært tidlig F-serie i 2004. Deretter var bezel'en lik (med normal 4-er) i påfølgende serier.
Kermit ble produsert frem til 2010. Dvs. nesten 7 år.
I løpet av disse årene ble det produsert ikke mindre enn 8 skivevariasjoner.
Dette til stor glede/forvirring/frustrasjon/hysteri/*insert feeling* for Rolex entusiaster, inkludert meg selv.
Grunnen til at de nå er relativt attraktive bunner helt enkelt ut i en redusert tilgjengelighet som følge av avsluttet produksjon.;)

Deretter kom 116610 LV "Hulk" på markedet. Denne har et ganske annet uttrykk enn den gamle LV'en.
Selv om ikke-wis delen av befolkningen sikkert synes de ser neste helt like ut...:rolleyes:

Edit: Bilde

IMG_20140523_193437_zpsvq1p1meo.jpg

Flat firer.:mrgreen:

Redigert: