Rolex submariner råd!

Medlem
22. feb. 2013
Sted
Oslo
Hei :)
Er på jakt etter min første klokke som skal være en submariner.
Var i starten på jakt etter en med blå skive og bezel, men forandret mening etterhvert til sort.
Vet at dette er vel forskjellig fra person til person!
Men vil gjerne høre deres meninger angående dette.
Er nå tilbake på muligens blå bezel, synes at det er svært vanskelig å bestemme seg.

Er også ute etter den fargen som ikke blir lagt merke til. Og da tenker jeg sort er det safeste?

En annen ting jeg lurer på er at jeg har tynne håndledd. Ca 14-15 cm.
Er den eldre modellen noe mindre enn den med ny lenke?
Kom den nye lenken i 2005? Vil gjerne ha den med gull helt rundt klokken.
Og keramisk bezel kom den i 2007?

Mange ting på en gang, beklager for de....
Hilsen
En fersk klokke interessert :)

Hvis du er ute etter noe som ikke blir så godt lagt merke til, med andre ord ikke skriker. Så ville jeg nok unngått klassisk gult gull. Misforstå meg rett, jeg liker den i gull og stål. Men klassisk sort skive, sort bezel og stål slår sjeldent feil og er litt mer understated. Kanskje litt mainstream, men klassisk. :) Nye lenken kom litt tidligere mener jeg og huske. 2002 tror jeg? Anngående Bezel, tror den kom med keramisk et par år senere senere enn det. Men GMT kan vel stemme rundt 2005. Dette er ikke 100 sikkert, bare mener jeg har lest dette på enkelte forumer. Mine 2 cents i hvertfall :)

Den gamle 16613 passer nok best dine håndledd, lås med gull kom ca. 2005. Det er sjelden en med gull lås dukker opp på bruktmarkedet her i Norge. Undersøk hva en gull lås koster og ta det opp til vurdering på en eldre.
Den nye 116613 kom i ca. 2009, den har den nye og bedre lenken og keramisk bezel. Blåfargen å denne er ikke i nærheten så flott som på den gamle, i hvert fall min mening.

Personlig liker jeg best den nye i sort.

Mer info og bilder her: A Comparison of the Rolex Submariner 116613 vs. the Rolex Submariner 16613
bf07fc3a26fae27eb93518f6df2d2124_zpsbf77fabe.jpg

Blåfarge...

Wow det var stor forskjell på blåfargen!!!!
Den den nye er ikke i nærheten like fin etter min mening.

Så den eldre typen vil passe mine håndledd bedre?
Den finnes vel ikke med gull på låsen gjør den?
Og når sluttet de å produsere den eldre modellen og gikk over til den nye?

Men GMT kan vel stemme rundt 2005.

116718LN (helgull med sort kermaisk bezel): 2005
116713LN (gull/stål med sort keramisk bezel): 2006
116710LN (stål med sort keramisk bezel: 2007
116710LP (stål med pepsi keramisk bezel): 2013 :p

Det hadde vært konge, selv om jeg synes den gamle blåfargen er finere enn den keramiske.

Både enig og uenig. Syns den keramiske blå er fantastisk på Smurfen, der er det en flott farge, men i TT utgave i kombinasjon med gult gull er jeg enig i at den gamle litt dypere blå er penere.

Jeg er ikke sikker, men etter liten titt på nettet kan jeg si at det virker som 16613 ble utstyrt med tt lock fra P-serien (2000). Min tidligere 16613 var en sen A-serie kjøpt i des -99 og den hadde bare den vanlige stållåsen. Om du er på utkikk etter en slik klokke vil jeg på det sterkeste anbefale den two-tone låsen, da jeg følte min klokke ikke var helt fullkommen med en lås som ikke sto i stil med resten av klokken:(

Lykke til!:cool: