Dette var vel ingen overraskelse i den forstand, men jeg må innrømme at jeg heller ikke hadde blitt overrasket om Biver hadde sett sitt snitt til å "give them an offer they can't refuse" - selv om det kanskje var litt optimistisk mtp arrogansen Messe Schweiz later til å tapetsert skylappene sine med.
Så kommer spørsmålet om hvorfor MCH er så arrogante. Er de både blinde og døve, eller har de hatt banken på nakken uten mulighet fire på den strategien som ble lagt den gang bygget ble oppført pre finanskrisene?
Når man ser hvor integrert BW og Art Basel (hvor sjampisen fløt enda friere) har vært i byen, hvor til og med trikken kjører med flagg på i ukevis før messen akkurat som 17. Mai her hjemme, og alt næringsliv rundt om i byen som har levd fett på både BW og Art Basel i flere generasjoner, er dette en meget svart dag for hele Basel stadt. Det var også en trend blant mange baselboere å finansiere blant annet ferien sin med med Air bnb utleie under BW og AB messen.
Spent på om, og eventuelt hvordan, de skal redde den situasjonen her. Det skyldes jo på at det var to av hovedaksjonærene i MCH som var grådige og ikke ville gi etter og fortsatt melke kua hardt, men det tror jeg egentlig ikke noe på - siden ingen som er ved sine fulle fem, ikke så dette komme.
Uansett årsak, jeg er overbevist om at GE er en bedre arena for klokkehappenings, uavhengig av form, en det BS var, av årsaker jeg nevnte tidligere i tråden. Dessuten er det sikkert mange som allerede har pløyd hele gullgraverjordet i BS, og som kan tenke seg litt variasjon. Personlig ser jeg mest frem til burgere på Holy Cow.
Edit: kommer til å savne kebaben til Steinegrill, det skal jeg innrømme.