Rolex: Vurderer og kjøpe en Explorer 2 / Submariner / GMT

Medlem
3. jan. 2012
Sted
Oslo
Jeg er på ingen måte noe super ekspert på rolex så jeg lurer på om noen har noen godt tips..

Fordeler ulemper...

Var en tur innon Bjerke i Oslo.. og så litt på klokker..

Syns Explorer 2 var veldig fin. Har lest litt innlegg og jeg kommer nok aldri til og dykke med den da jeg aldri dykker.

Som noen har på pekt så er submariner vel den som er mest populær.

Ut fra det jeg ble forespeilet har alle klokke modellene en for for historie bak seg.. og en form for bruks området.

Takk på forhond

Trenger ikke Sub fordi du ikke dykker. Ok, men trenger du en GMT-funksjon?
En Explorer II flyr litt under radaren ift en Sub/GMT.
Hvis jeg bare skulle hatt en ville det vært en Sub pga klassisk design og bruktverdi.

Jeg hadde litt av samme "problemet" som deg, var disse 3 det stod i mellom for min del også.
Men etter at jeg fikk Sub`en i dag, er jeg glad for at jeg valgte den.
Synes den er mer klassisk enn de 2 andre, og den går til alt. Men anbefaler deg å prøve klokkene på armen, ofte da man merker hvem klokke som tiltrekker deg mest ;)

Trenger ikke Sub fordi du ikke dykker. Ok, men trenger du en GMT-funksjon?
En Explorer II flyr litt under radaren ift en Sub/GMT.
Hvis jeg bare skulle hatt en ville det vært en Sub pga klassisk design og bruktverdi.

Da med tankt på Gjensalg???

GMT funksjonen er jo også veldig fristende..

Jeg falt litt for den røde viseren heheheh på explorer...

Jeg har ikke noe grier på urverket i dem hvem som er best og hvem det er minst problemer med og slikt jeg er som en blind man som spiller kort.. :)

Setter pris på alle arrgumenter frem og tilbake

Jeg hadde litt av samme "problemet" som deg, var disse 3 det stod i mellom for min del også.
Men etter at jeg fikk Sub`en i dag, er jeg glad for at jeg valgte den.
Synes den er mer klassisk enn de 2 andre, og den går til alt. Men anbefaler deg å prøve klokkene på armen, ofte da man merker hvem klokke som tiltrekker deg mest ;)

Prøvde dem alle sammen...

Men det som er saken er at den vite falt jeg for men så tenker jeg...

Den er veldig sportslig.. Ut og sykle, jogge, løpe, dra på stranda. hetegenser ola bukser. liksom der... Freie i syden ...

Men jeg er litt redd den kan bli litt mye hvis jeg skal ha på meg en fin dress og skal i et selskap.. eller noe i den duren..

Og hvit skive kan også fort bli lit mye.. mens mørk er klassiker og vil i teori passe til alt...

ufff....

jeg vet ikke selv hva jeg skal velge..

ja takk alle 3 hadde vært det beste men jeg har rett og slett ikke midler til det..

En sort sub går perfekt til dress, det er en av få ganger i mitt liv jeg har fått komplimenter for klokken jeg har på meg uten at klokke i seg selv har vært diskutert; sort sub og sort dress ;).

Det er klassisk og det funker uansett.

Regner med at du utelukkende tenker på de "nye" modellene og her vinner submarineren klart i mine øyne. Explorer er sporty, men med kun én rolex, da skal den ikke ha hvit skive... Gmt funker også bra, men i mine øyne er submarineren mer all-rounder med tanke på helbørstet lenke. Med mindre du går i dress til hverdags. I så måte vil de blankpolerte midtleddene til GMT-masteren være midt i blinken.

Regner med at du utelukkende tenker på de "nye" modellene og her vinner submarineren klart i mine øyne. Explorer er sporty, men med kun én rolex, da skal den ikke ha hvit skive... Gmt funker også bra, men i mine øyne er submarineren mer all-rounder med tanke på helbørstet lenke. Med mindre du går i dress til hverdags. I så måte vil de blankpolerte midtleddene til GMT-masteren være midt i blinken.

Jeg var enda en tur på bjerke i dag..

Og jeg faller mot exploere 2.. litt på grunn av størelsen... og design..

GMT har 3 tidsoner mens Explorer har 2. Jeg kommer nok ikke til og ha mere bruk for mere en 2 tidssoner..

Men jeg er litt enig deg den er veldig sporty...langt i fra noe dress ur..

Jeg har jo en Omega PO 8500. som Dress/sports ur...

Så jeg er fortsatt ikke 100% over bevist på explorer. Har også vurdert sedweller en stund da jeg syns den var tøff..

Dykke funkjonen kommer jeg neppe til og bruke noen gang da jeg ikke dykker..

:) :) :)

Hvis du ikke er 100% sikker skal du heller vurdere noe annet. For å kjøpe en klokke til den prisen bør det være kjærlighet og ingen tvil...

Titt litt på andre merker og prøv forskjellige klokker på armen, så merker du raskt når du finner den rette.

Hvis du ikke er 100% sikker skal du heller vurdere noe annet. For å kjøpe en klokke til den prisen bør det være kjærlighet og ingen tvil...

Titt litt på andre merker og prøv forskjellige klokker på armen, så merker du raskt når du finner den rette.

Takk for inspilet jeg tror også du har rett...

Jeg er ofte litt for inpulsiv når det gjelder og kjøpe ting men det er klart dette blir jo en del kroner så det er vel kansje greit og være 100% sikker..

:)