Romain Jerome - Titanic DNA

Medlem
2. juni 2012
Innlegg
218
Sted
Bergen
Hei!

Har nylig blitt svært fasinert av merket Romain Jerome og spesielt modellen "titanic DNA". Er det noen som har erfaring med merket eller modellen?

romain_jerome_titanic_watch.jpg


Imagen2.png
 
Har ingen erfaring med modellen, så dette er kun synsing fra min side.

Jeg synes det er etisk betenkelig å hente opp skrapjern fra Titanic, som tross alt er gravplassen til over 1000 mennesker. Dette er kun min mening, og slett ikke noe jeg skal hevde at er almenngyldig.

En annen ting de fleste nok kan være enig i at er veldig merkelig er at disse klokkene kun er 5 ATM, dvs. at de så vidt tåler vann. :confused:
 
Har ingen erfaring med modellen, så dette er kun synsing fra min side.

Jeg synes det er etisk betenkelig å hente opp skrapjern fra Titanic, som tross alt er gravplassen til over 1000 mennesker. Dette er kun min mening, og slett ikke noe jeg skal hevde at er almenngyldig.

En annen ting de fleste nok kan være enig i at er veldig merkelig er at disse klokkene kun er 5 ATM, dvs. at de så vidt tåler vann. :confused:

+1
Som om jeg skulle sagt det selv!

Fra mobilen
 
Er vell mye ting og tang som er tatt opp fra det skipet der, noe rustent stål burde jo ikke være noe problem syntes nå jeg!

Har ikke de gutta her noen andre rare klokker også? Med Månestøv eller.no!? :S
 
Såvidt jeg vet er det ingen gravplass på månen, ikke er det en tragedie heller. Det er jo en historisk milepæl i vår tid.

Når det gjelder skipsvrak (og spesiellt Titanic) så ska man utvise respekt. Jeg er på ingen måte tilhenger av salgsobjekter av noen art fra en tragedie som Titanic.

Disse klokkene og selskapet som produserer her viser lite respekt, og det er tydelig de prøver å selge et produkt som har svært lite med klokker å gjøre, og da faller interessen min bort.

Fra mobilen
 
Er vell mye ting og tang som er tatt opp fra det skipet der, noe rustent stål burde jo ikke være noe problem syntes nå jeg!

Har ikke de gutta her noen andre rare klokker også? Med Månestøv eller.no!? :S

Det stemmer! De liker tydeligvis å lage litt uvanlige klokker!

Romain Jerome Moon Dust
CloseupRoswell.jpg
 
100% usmakelig, i tillegg synes jeg urene deres er direkte stygge.

MEN, de gjør ting annerledes, i mer eller mindre grad. De skall iallfall ha (litt) for det...

Just my 50c.
 
Denne klokken ble det akkurat snakket om i Dealers på Discovery Channel. Han ville ha 4000£ for den.
 
Estetisk ga modellene vist over i tråden meg ingenting. Kjenner ikke produsenten, kan noen fortelle meg om kvaliteten er bra eller om det er nok et crapmerke som gjør ting stort, stygt og dyrt for at folk skal slenge seg på?
 
Er enig med at etikken er betenkelig her, men la oss legge den til side. Opp til en hver å avgjøre.


Jeg likte godt denne modellen når den kom, helt til jeg fikk muligheten til å se den i levende livet. Ble skikkelig skuffet. Den så rett og slett ikke bra ut i det heletatt, syntes jeg.

Manglet balanse i designet, og skrapjernet tok seg virkelig ikke bra ut.
 
Her skriver jeg kun etter hukommelsen:confused: uten å søke på nett om jeg har rett.

Da denne modellen kom på markedet leste jeg en del om den, da det unektelig er fascinerende at noen kan finne på noe så, tja, rart/sprøtt ect. Mener å huske at metallet brukt i disse klokkene egentlig kom fra rester funnet på området der verftet som bygget titanic står/sto. Altså avkappet om du vil. Vet jeg burde ta et søk før man poster, men kan umulig ha funnet på dette av meg selv:?

Således er det vel ikke fullt så uspiselig i seg selv, men salgsidèen er litt underlig alikevel.
 
Det du sier ringer noen bjeller... I følge ablogtoread er det dog slik at det er litt metall fra skipet, litt fra verftet og litt ymse som blandes sammen, rustes kunstig og til slutt stoppes rusten og stabiliseres på noe vis.

Så er nok noe metall fra båten i bezel gitt.
 
Gammel tråd, men tenkte det var unødvendig å starte noe nytt.

Jeg er på tur i Budapest og tenkte å dra innom en ALS-forhandler. Dessverre viste det seg at nettsidene ikke var oppdatert, det solgte ikke det merket lenger. Det var bytta ut med Romain Jerome. Veldig spesielt bytte.

Jeg synes klokkene ser kule ut på bilder, det etiske problemet med Titanic til tross.

IRL er ser det ut som om de er laga av plast, eventuelt er spraya med epoxy eller noe. De ser virkelig ikke bra ut, hverken Titanic elle Moon Dust.

Interessant besøk hos Marquise, men litt skuffende.
 
Om det er skrapjern fra en dokk, støv og hybelkaniner fra Solkongens palass, småstein fra Pluto eller smeltevann fra en eller annen pol......

Om de ikke kan selge klokker i kraft av klokkene i seg selv, så kan det være det samme for meg. Da er det ikke klokker lengre. Bare en gimmick.