Her er noen bilder av av en RO som jeg pusset opp , jeg har hatt flere RO oppgjennom tiden, dette er jo dyre klokker som
ofte blir solgt brukt gjennom brukthandlere, og når de bruker ofte og "shine " klokkene litt før salg.
Det fungerer ofte bra på en Oysterlenke , men på slike klokker med klare fasserterte flater som er blanke og matte om hverandre kan det ofte være katastrofe, klokken kan tilsynelatende se bra ut , men det som ofte skjer er at skarpe knekker blir avrundet , og de små polerte fasettene også blir matte. Denne klokken var heldigvis ikke polert fra før , og da er det mulig å få ett godt resultat. Bezel , lenke og kasse må demonteres og blir spennt opp på en plan flate og pusset med et plant stykke som går i en rett skinnegang , på en slik måte som gjøres på fabrikken. Når jeg jeg gjør en slik jobb prøver jeg å pusse bort så lite matriale som mulig , slik at det er mulig å gjøre det samme igjen flere ganger senere i klokkens levetid.
roger sveian
før pussing
etter pussing
ofte blir solgt brukt gjennom brukthandlere, og når de bruker ofte og "shine " klokkene litt før salg.
Det fungerer ofte bra på en Oysterlenke , men på slike klokker med klare fasserterte flater som er blanke og matte om hverandre kan det ofte være katastrofe, klokken kan tilsynelatende se bra ut , men det som ofte skjer er at skarpe knekker blir avrundet , og de små polerte fasettene også blir matte. Denne klokken var heldigvis ikke polert fra før , og da er det mulig å få ett godt resultat. Bezel , lenke og kasse må demonteres og blir spennt opp på en plan flate og pusset med et plant stykke som går i en rett skinnegang , på en slik måte som gjøres på fabrikken. Når jeg jeg gjør en slik jobb prøver jeg å pusse bort så lite matriale som mulig , slik at det er mulig å gjøre det samme igjen flere ganger senere i klokkens levetid.
roger sveian
før pussing
etter pussing