Royal Oak før og etter

Medlem
30. sep. 2008
Sted
Oslo
Her er noen bilder av av en RO som jeg pusset opp , jeg har hatt flere RO oppgjennom tiden, dette er jo dyre klokker som
ofte blir solgt brukt gjennom brukthandlere, og når de bruker ofte og "shine " klokkene litt før salg.
Det fungerer ofte bra på en Oysterlenke , men på slike klokker med klare fasserterte flater som er blanke og matte om hverandre kan det ofte være katastrofe, klokken kan tilsynelatende se bra ut , men det som ofte skjer er at skarpe knekker blir avrundet , og de små polerte fasettene også blir matte. Denne klokken var heldigvis ikke polert fra før , og da er det mulig å få ett godt resultat. Bezel , lenke og kasse må demonteres og blir spennt opp på en plan flate og pusset med et plant stykke som går i en rett skinnegang , på en slik måte som gjøres på fabrikken. Når jeg jeg gjør en slik jobb prøver jeg å pusse bort så lite matriale som mulig , slik at det er mulig å gjøre det samme igjen flere ganger senere i klokkens levetid.

roger sveian

før pussing
9de19ba8.jpg

etter pussing
8caddd67.jpg

69a0042a.jpg

Fantastisk bra :eek:

Vi ser for få av disse RO på sonene, så føl deg fri til å poste flere bilder, mange flere :D

Helt rått! Det der må være tilfredsstillelse på høyt nivå! Flott klokke i hus, som du i tillegg evner å shine så flott!

Nydelig!

Både jobben og klokka! Så gøy at folk gidder å gjøre slikt, og legge ut bilder av det etterpå :)

Blir så imponert over at du i det hele tatt tørr å skru fra hverandre den. Resultatet ble i mine øyne som ny :)
Hvilke årgang er denne?

Veldig bra jobb! Ser gjerne litt bilder av utstyret om det lar seg gjøre.