Mulig det finnes svar på dette i en annen tråd, men jeg blir ikke helt komfortabel med søkefunksjonen i den oppdaterte versjonen av TS. Hva er fordel og ulempe ved å velge varianten som bruker claspen fra lenken kontra den med tang buckle?
Jeg har den med tang buckle og er litt usikker på om det ble helt riktig for meg. Hvis du bytter remmer ofte vil jeg si at @Guybrush Threepwood har et godt poeng. Hvis ikke, ville jeg nok ha foretrukket clasp. Det er litt montering med clasp, men fordelen er at klokken er enklere å få av og på armen. Rubber B remmene er ganske korte og jeg har nesten mistet klokken i bakken et par ganger da det er litt knot å få den på armen. Synes også det ser finere ut med clasp.
Jeg foretrekker også clasp om jeg skal bruke rem på klokker og skifter ikke så ofte. Jeg er også enig i at det ser penere ut. Hva er det som gjør det knotete? Er det ikke bare en skru og en springbar som skal festes da?
Jeg mente at det er knotete å bruke Rubber B tang buckle da remmene er litt korte. På andre klokker med lengre remmer kan jeg bruke bare en hånd for å ta på klokken. Med denne må jeg støtte klokken mot noe (bord, låret etc.) for å få klokken på armen. Jeg har ikke spesielt tykke håndledd (innbiller jeg meg, i hvertfall).
Velg rem med clasp – synes klokken beholder sin “originalitet” på en helt annen måte når du bruker original clasp. IMHO er Rolex med RubberB riktig flott med original clasp – ikke helt det samme med tang buckle.....
Anskaffet nettopp en med tang buckle. Funker greit, men er enig med flere her at det er en smule "vanskelig" å ta på klokken uten at det er en viss fare for å miste den i gulvet. Kommer til å bestille meg en clasp-variant etter hvert, da jeg synes det både ser litt bedre ut og at den er mer komfy å bruke
Når vi først er inne på RubberB så kupper jeg litt her nede. Har rem med clasp, men den nekter å sentrere seg på undersiden av armen, og forsåvidt på oversiden. Noen som har råtriks rundt dette?
Selv bruker jeg Tang Buckle på Suben for å unngå ekstra arbeid med å bytte Claspen fra lenke til Rubber B. Rent estetisk vil jeg tro Clasp ser bedre ut, men Tang Buckle tar seg også godt ut.
Jeg foretrekker selv tang buckle (vanlig lås) pga:
-Slipper å skifte til Clasp (OK, det tar ikke mange minuttene ekstra når man først skal skifte, men likevel..)
-Skåner original clasp (jeg bruker Rubber B delvis for å skåne lenke under visse aktiviteter - f.eks. saltvann)
-Mer komfortabel; Med Claspen sitter noe skjevt når man kutter/korter ned remmen og den foldede delen av spennen under remmen kommer litt langt ned og er litt plagsomt. Den har derfor ikke blitt brukt (og er til salgs).
(Jeg har ingen problemer med å feste tang buckle uten å risikere at klokke går i gulvet eller lignende, det er jo helt vanlig spenne og den er ikke i korteste laget for min arm).
Clasp:
Tang buckle:
(GMT-II Rubber B på Sub)
Nå har forresten Rubber B kommet med et par nye varianter med hvit eller orange stripe til explorer 2 (som jeg liker mye bedre enn bare kjedelig sort), men fortsatt kun Clasp: