Rubber til Skx ?

Medlem
30. mars 2010
Innlegg
1.049
Sted
Norge
Har googlet og vært på watchuseek, uten resultat. Ser etter en gummi rem med kurvet ende til Skx kasse. Ønsker at remmer ligger helt intill kassen, altså ingen glippe mellom rem, og kasse noen forslag ?

Gjerne 'taper' til buckle og flere farger :)

Yobokies har vist en, men ikke så fin.
 
Crafter Blue ser ut til å være bra saker :) Ser imidlertid ut som jeg må droppe ønske om buet ende :(
 
Jeg bestilte Borealis til min SKX009 nå. 25USD, gratis frakt.

Er selvfølgelig så gira at jeg poster her før den har å ankommet. Lover å følge opp med bilde:)

314528870_zpskbgq5dkx.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: daghoi og netrom71
De crafter blue ser så bra ut at jeg fikk lyst på en Sumo!

Lars Birger


I stedet for å kjøpe en Sumo, kjøpte jeg en Crafter Blue CB01 til Old School Turtlen min. Tok litt tid, men kom i imponerende vakumpakket tyggisinpakning med eget plastkort med serienummer og kontakt til servicehotline.

518C48A9-381C-45DB-AA63-B235B2E77BD8_zpscmhiiawu.jpg


Reima ser veldig bra ut. Det er den beste gummireima jeg har vært borte i, uten at det betyr all verden siden jeg har tynt med erfaring på gummiremmer. Solid spenne og fin stålkeeper gir kvalitetsfølelse.
6143AFB5-4DAA-4091-9A12-F0ABD70DE7AF_zpslchciyic.jpg


Ikke dunster den av vanilje heller. Men jeg klarer ikke å bli venner med den. Siden den er 5,5 mm. tykk og ganske spenstig tar den ikke fasong av håndleddet. dette gir meg sår og rød knoke når jeg har spent den passe hardt, eller en klokke som står ut fra hånda om jeg har den "for slakt". Så konklusjonen er at dette er en høykvalitetsreim som ikke passer meg. Men den passer sikkert til en med mer tid i dykkerdrakt eller er mer utstyrt med håndledd fra naturens side enn meg. Videre kan jeg spå at den kommer for salg ganske snart for en passe pris.

BE20E23A-EF60-47B3-8C60-62B1FD6BE622_zpsa2olvogq.jpg


Det er forresten salg på både sumovatianten og CB1 nå med 25% rabatt på veiledende.

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: seikoskar og netrom71
Denne her er spenstig gummi. Original reima er jo av hard plast i forhold. Det skjedde fint lite med den metoden.

Mvh
Lars Birger
 
Okei, da har jeg fått prøvd Borealis en periode, og er ganske happy!!

Vulkanisert ren gummi. Den kom greit i posten etter en uke. Lukter ingenting. Er myk som silikon, snor seg pent etter håndleddet. Tykk og god inn mot kassen, lett avsmalnende not endene. Jeg har veldig tynne håndledd, og remmen har fortsatt noen hakk å gå på. Solid skrudd spenne. Med en dråpe olivenolje gikk barettene til skx gjennom remmen, men den er nok laget for litt smalere gods. Kun ett minus, og det er at kantene på spennen er veldig skarpe. de bør files ned hvis man bruker klokken i nærheten av billakk;). Prisen var vel 250,- og den anbefales på det varmeste

IMG_20160808_222307_zpswuyxyltv.jpg

Har ikke sett ISOfrane irl, men mener den er dønn lik

IMG_20160808_221829_zpsusxajryf.jpg


IMG_20160808_221940_zps5tkk2n5m.jpg


IMG_20160808_221842_zpshko9efmc.jpg

Hjørnene på spennen er litt skarpe. Kan rubbes ned med smergelpapir.

IMG_20160808_222241_zpsonnftqfp.jpg

Myk som smør! Retter seg ut til samme form etterpå.

Kommer i flere farger og spennevarianter
http://www.borealiswatch.com/store/watch-straps/
 
Redigert:
Ikke kommet enda. Selger anga 10-18 dager frakt. Har gått 10 nå og jeg sjekker postkassen like ivrig hver dag. Prisen ble 65 USD med frakt. Det er 15% rabatt fortsatt en stund til.

Forøvrig er gummikvaliteten på Borealis-remmen (se over) helt superb. Den har jeg hatt i bruk i flere måneder nå, og den er fortsatt som ny uten spor av bruk. Kan ikke se hvilket hull spennen har stått i.