Solgt RXW MM20 (Ken Trading's homage til Marina Militare) Nå med bilder!

Medlem
6. nov. 2012
Sted
Sarpsborg
20150531_211511.jpg

OBJEKT

RXW MM20
Kaliber: ETA 6497
Kassestørrelse: 47 mm
Avstand mellom lugs: 26 mm

FUNKSJONER

Timeviser - minuttviser
Sekundviser («small seconds»)

HISTORIKK

Denne har vært i mitt eie i en del år og er en del av Ken Sato's anerkjente produksjon.
RXW MM20 er laget av Ken Trading i Japan. Det er en veldig nær homage til den originale Marina Militare. Inne i klokken tikker et robust og godt kjent ETA Unitas 6497-urverk. Kassen er laget av børstet rustfritt 316L-stål. Glasset er et tykt “domed” safirglass som gir en fantastisk effekt! Skiven er en sandwich-skive, hvor det nederste laget er av Super Luminova og den øverste skiven har utskårede tall slik at lumen lyser igjennom.

Funfacts:
Ken Trading tapte i retten mot Panerai og dermed stoppet produksjonen av disse opp. RXW var tidligere ute med Sandwichskiven enn Panerai.

Urban story: Ken Sato er en klokkeguru i Japan og hans ord har stor betydning for japanernes syn på ulike klokkemerker. Hans ord er lov. ;)

TILSTAND

God stand. Klokken går fint, men kjenner ikke til servicehistorikk.

VERDI

Solgt

REIM OG LÅS

Det medfølger en svart generisk rem, en Croco-grain fra Banda, en meget flott Crazy Horse II-rem fra anerkjente Greg Stevens Design og en burgunderrød heavy duty nato.

BOKS OG PAPIRER

Kommer med to bokser. Den flotte treboksen i høy finish, samt ytre svart pappboks i noe shabby tilstand.

HVORFOR FLIPPE?

Jeg ønsker å flippe min RXW siden den blir så lite brukt og håper den vil bli verdsatt i sitt nye hjem.

REFERANSER
Jeg har kun positive tilbakemeldinger fra de jeg har handlet med. Både ved kjøp og salg. Se i goodguys-tråden.

ANNET
Inkludert er altså klokken, 2 bokser, den originale Bergeon-skrutrekkeren, samt nevnte remmer.

MINE BILDER

parts.jpg

Fin eksplodert figur av sammensetning.

Redigert: