OBJEKT
RXW MM20
Kaliber: ETA 6497
Kassestørrelse: 47 mm
Avstand mellom lugs: 26 mm
FUNKSJONER
Timeviser - minuttviser
Sekundviser («small seconds»)
HISTORIKK
Denne har vært i mitt eie i en del år og er en del av Ken Sato's anerkjente produksjon.
RXW MM20 er laget av Ken Trading i Japan. Det er en veldig nær homage til den originale Marina Militare. Inne i klokken tikker et robust og godt kjent ETA Unitas 6497-urverk. Kassen er laget av børstet rustfritt 316L-stål. Glasset er et tykt “domed” safirglass som gir en fantastisk effekt! Skiven er en sandwich-skive, hvor det nederste laget er av Super Luminova og den øverste skiven har utskårede tall slik at lumen lyser igjennom.
Funfacts:
Ken Trading tapte i retten mot Panerai og dermed stoppet produksjonen av disse opp. RXW var tidligere ute med Sandwichskiven enn Panerai.
Urban story: Ken Sato er en klokkeguru i Japan og hans ord har stor betydning for japanernes syn på ulike klokkemerker. Hans ord er lov.
TILSTAND
God stand. Klokken går fint, men kjenner ikke til servicehistorikk.
VERDI
Solgt
REIM OG LÅS
Det medfølger en svart generisk rem, en Croco-grain fra Banda, en meget flott Crazy Horse II-rem fra anerkjente Greg Stevens Design og en burgunderrød heavy duty nato.
BOKS OG PAPIRER
Kommer med to bokser. Den flotte treboksen i høy finish, samt ytre svart pappboks i noe shabby tilstand.
HVORFOR FLIPPE?
Jeg ønsker å flippe min RXW siden den blir så lite brukt og håper den vil bli verdsatt i sitt nye hjem.
REFERANSER
Jeg har kun positive tilbakemeldinger fra de jeg har handlet med. Både ved kjøp og salg. Se i goodguys-tråden.
ANNET
Inkludert er altså klokken, 2 bokser, den originale Bergeon-skrutrekkeren, samt nevnte remmer.
MINE BILDER
Fin eksplodert figur av sammensetning.
Redigert: