Rykk tilbake til start .......

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
ThePromisedLand
Pokker og....Har strebet etter å komme på rett `sti`......ja Rolex stien alle snakker om her inne.Men fikk en kraftig ørefik da jeg var inne hos min AD i dag. Trudde jeg var klar for eksamen med hamnskifte fra Breitling/omega pelsen til mer rafinert `tools`som Rolex representerer ifølge asylet her inne.

Rolexène som lå i glassmonteren foran meg så rett og slett pinglete ut:sad::sad::sad:
Hadde min Rolex reise vært tonet for sterkt av mitt selvbedrag jeg er så avhengig av ? -svaret er nok ja:sad::(

Må nok endre min strategi og tråkke opp min egen løype for å nå mitt mål.
Men hva er mitt mål ? er det å kjøpe en fet klokke som asylet `godtar`når unboxingen lanseres ?

Har snart brukt 200,000 kr på og finne den rette "grailen" ....men mine meninger/vurderinger er like samlende som en snøfreser:-x....Må nok innse at begrepet grail- er noe som må være beslektet av ordtaket-...ingen vet hvor haren hopper.

Bare en liten ting til slutt....er det noen som kan fortelle meg grunnen til at timeviseren på Rolex er sponset av "nei til atomvåpen" symbolet ?

Mvh
Timebandit som beklager skifte av Avatar.......;);)

haha, vel du må for guds skyld ikke kjøpe noe du selv ikke liker. Hva asylet måtte mene er helt uvesentlig. Å tråkke opp din egen sti høres ut som en meget god plan.

At mange Rolex-modeller er pinglete kan jeg være helt enig med deg i. Men fikk du ikke sett Deepsea hos AD'en? Det er da ingen pingleklokke!

img2451n.jpg

Ellers så kommer jo den nye Explorer II i høst med en større kasse (42mm)

bas1138.jpg

Kanskje det kunne være noe? :)

Har tittet på Deepsea tidligere,men virker som designeren av klokken fikk streng beskjed om at ...-nå-har-du-brukt-nok-penger-på-og utvikle-denne-slik-at-lenka-må-smales-inn.....
42mm Exploreren blir kanskje mitt "halmstrå"....

Mvh
Timebandit;)

Hadde samme følelse sist jeg kjøpte Rolex. I ca to timer... Den PO chronoen kom aldri tilbake på armen igjen.

Men; er du i tvil, så er du ikke i tvil:D Da holder du deg til de store urene.

Nei til atomvåpen var ny, Mercedes derimot har jeg hørt noen ganger.;)

...jeg har de tmotsatte problemet, har brukt Rolex'en (sub) en ukes tid og tok på Panerai'en idag....det ble rett og slett for mye:confused: Hva gjør jeg nå? den som jeg var så glad i:confused:

Hele neste uke blir Panerai, enten jeg vil eller ei...:D

PS! er også litt nysgjerrig på historien bak mercedes/"nei til atomvåpen" timeviseren?

Historien bak timeviseren er sagt å være at det var den beste konstruksjonen for å holde tritiumen på plass. Utformingen på viseren er for at den skal være synlig selv når den er dekket av minuttviseren.
Og så finnes det selvfølgelig en haug med andre teorier rundt koblingen mellom Mercedes og Rolex da

Det er gudskjelov ikke obligatorisk å like Rolex her inne.;)
Godt at vi har forskjellige meninger om ting. Ellers hadde verden vært et kjedelig sted å være.

Det tok lang tid før jeg fikk den skikkelige godfølelsen av Rolex. Kjøpte en Explorer II på impuls, og da sa det plutselig bare pang inni hodet mitt. Etter det har det bare ballet på seg.:cool:

Rolexène som lå i glassmonteren foran meg så rett og slett pinglete ut:sad::sad::sad:

Prøvde du den på armen da?
Det kan være at magien uteblir helt til den sitter på håndleddet vet du.;)

Ellers kan det virke som om Rolex-feberen har lagt seg litt her inne.
Det var en stund TS like godt kunne ha skiftet navn til Rolex-sonen.;):p

Må på armen litt først. Som alle andre solide forhold må også en rolex prøvekjøres før man bestemmer seg ;).