Søkes: Trivelig hyttenabo i Skandinavias flotteste skjærgård

Medlem
10. sep. 2009
Dette er en litt annerledes annonse, men jeg prøver meg her inne siden alle TSer jeg har møtt har vært hyggelige bekjentskaper som nok kunne ha passet godt som hyttenaboer. Bakgrunnen for denne kontaktannonsen er at det er oppført et fritidshus bak vårt og selv om det er store tomter (1,5 – 3 mål), vil sommeridyllen kunne være truet dersom kjøperen her er av en type som uroer det knirkefrie naboforholdet som råder mellom oss og naboen.

Feriehuset ligger på en bilfri øy i Skandinavias flotteste skjærgård. Det er et av de få husene på øya som har sjøutsikt – i dette tilfellet fantastisk sjøutsikt – det har 3 barnevennlige langgrunne sandstrender i ulike vind- og solretninger i 2-6 minutters gange fra huset, egen båtplass 4 minutter unna og ligger 5 minutters gange fra fergekaien. Det tar 90 minutter å kjøre fra Oslo til fastlandets fergekai.

Huset er oppført av en lokal byggherre som ikke ønsker å ødelegge sitt rykte i det lille lokalmiljøet ved å selge til spekulanter eller vrangpinner som ikke passer inn i øyas laid-back kultur. Hans interesser sammenfaller i så måte med våre. Det er totalt tre hus oppført i relativ nærhet til hverandre og det kommer ikke flere. Huset har nærmere to måls tomt, er på ca 220 kvm og har alle moderne fasiliteter.

Vi fikk mulighet til å kjøpe hus nr 2 da eieren i hus nr 1, som er en bekjent av oss, tipset om at det var ledig og ga oss gode skussmål overfor byggherren. Vi måtte godkjennes av både nabo og byggherre før kjøp. Husene selges via kontakter og vil ikke annonseres via meglere.

Øya har opplevd en stigende popularitet de siste årene og dette gjenspeiler seg i stigende hyttepriser, men siden det ikke finnes tomter med strandlinje her, er det under halv pris i forhold til de mer etablerte skjærgårdsadressene – omtrent på nivå med en villa i Oslo-området. Øya tiltrekkes av mennesker som søker varierte tur- og kulturtilbud, fantastiske naturopplevelser i nasjonalparken, samt barnefamilier som søker variert og rolig sommeridyll.

Øya har beholdt mye av sin uskyldighet og er fri for helikopterlandingsplasser, nattklubber og monsterribber. Du får nok her flere anerkjennende nikk om du stiller i falmet turtøy, enn med glorete Hublot (jeg har imidlertid til min store tilfredsstillelse spottet enkelte vintage Rolex/Omega i nærmiljøet).

Husenes moderne standard, nærheten til Oslo og de hyppige fergeavgangene gjør huset til et egnet fritidssted hele året.

Fra høstens ryddesjau:
DSC00208.jpg

Nærmere detaljer på PM.