Solgt S.U.F Helsinki Vetehinen

Medlem
3. april 2014
Sted
Viken
02.jpg

Jeg har for mange klokker igjen og må tynne ut litt i samlingen. Etter mye om og men og frem og tilbake velger jeg å legge denne SINNSYKT TØFFE diveren ut for salg. Dette er en uvanlig klokke som ikke ofte er til salgs. Limitert til 26 eksemplarer, og dette er det første eksemplaret av serien. Grunnen til at det er akkurat denne klokken jeg velger å selge, er en fremtidig plan om å bestille en Sarpaneva. :)

Merke, modell og år:
S.U.F Helsinki Vetehinen fra november 2017

Spesifikasjoner:
Urverk: Eterna 3901A Calibre
Gangreserve: 65 timer
Kassediameter: 42mm uten krone
Kassetykkelse: 13mm
Lug width: 20mm
WR: 300m

Tilstand:
Klokken er svært pen! Tror egentlig ikke den har hairlines engang, antageligvis pga DLC-coatingen, så jeg vil si den kosmetiske tilstanden er utmerket! Tror likvel ikke jeg tør garantere at den kosmetiske tilstanden er som ny, selv om jeg ikke ser noen skavanker, så henviser til bildene for egen vurdering. Skinnremmen har spor etter bruk, men er langt fra slitt.

Dokumentasjon og historikk:
Jeg kjøpte klokken fra en forhandler i Finland i oktober 2020. Klokken kommer med læretui, sertifikat, skinnrem og MN-strap.

Beskrivelse:
Dette er en klokke fra den finske urmakeren Stepan Sarpaneva. S.U.F er "volummmerket" hans. Hans andre klokker som selges under merkenavnet "Sarpaneva", lages så vidt jeg vet en og en på bestilling, mens S.U.F klokkene "masseproduseres" (!) i små serier. Vetehinen-modellene er stort sett laget i serier à 26 klokker pr farge.
Det mest spesielle med klokken synes jeg er viserne. De har en utforming og overflate ulik alle andre, og jeg ELSKER de! De "popper" skikkelig og er ekstremt skarpe og fine å se på. En kjent urmaker kommenterte nylig at klokken hadde "de tøffeste viserne han hadde sett dette årtusenet"!
Skiven kommer fra sveitsiske Comblémine – Kari Voutilainen sin urskive-fabrikk. Det betyr topp kvalitet og finish!
Klokken oppleves forøvrig forholdsvis slank, omtrent som en Sub. Kassen på 42mm ligger godt på håndleddet, og burde ikke skremme noen som trives med en vanlig Sub. Klokken kler veldig bra både skinnremmer, natoer og gummiremmer :). Har også lekt med tanken å montere en mesh-lenke på den, men kom aldri så langt.

Noen linker det er verdt å sjekke ut:

Sted:
Ås, men foretrekker strengt tatt sending med post i disse koronatider.

Pris eller bytteverdi:
Ny pris: 50K. Mottagelig for bud og bytteforslag :)
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending eller straksbetaling ved F2F.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden.

Vedlegg

• 04.jpg
    04.jpg
    181,2 KB · Visninger: 0
  • 06.jpg
    06.jpg
    329,8 KB · Visninger: 0
  • 08.jpg
    08.jpg
    326,9 KB · Visninger: 0
  • 10.jpg
    10.jpg