"Safequeen" - Noen som har en?

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Sted
Vestlandet
Leser om såkalte "safequeens", men er det noen som faktisk har dem?
Hva er i så fall vitsen?

Er det slik at de verste haiene der ute spekulerer i prisøkning og potensiell samlerverdi?

Jeg må innrømme at tanken på å kjøpe en safequeen eller to har slått meg.
Da med tanke på barna. En klokke fra deres fødeår som skal ligge urørt til konfirmasjon / 18 års dag / vitnemål / doktorgrad;) , etc...

Noen som har gjort seg opp noen tanker her inne?

Hva gjelder spekulasjon i verdiøkning så er det vel helt marginalt og ganske så uforutsigbart hva klokker øker i verdi. De fleste faller vel 30-40% straks du har forlatt AD.

Når det gjelder klokke fra fødeåret til senere store anledninger så er vel noe av poenget at klokken har en histore ? En ubrukt og jomfrulig klokke, safequeen, har vel ingen affeksjonsverdi og blir interessant kun dersom avkommet skulle bli klokkenerd.

Nope, safequeens synes jeg er en dårlig idè.

Da med tanke på barna. En klokke fra deres fødeår som skal ligge urørt til konfirmasjon / 18 års dag / vitnemål / doktorgrad;) , etc...

Barna får vente til jeg er under jorda, først da er klokkene mine tilgjengelig for neste generasjon :D

Leser om såkalte "safequeens", men er det noen som faktisk har dem?
Hva er i så fall vitsen?

Er det slik at de verste haiene der ute spekulerer i prisøkning og potensiell samlerverdi?

Noen som har gjort seg opp noen tanker her inne?
Nå er barn langt frem i tid for min del, blir sikkert ikke barn før om minst 10 år, men har fortsatt lekt med tanken. Først skal jeg vel ha en del klokker selv, men å kjøpe en fin klokke på fødselsdagen til hvert barn (må jo selvfølgelig få ordnet med butikken slik at jeg har betalt på forhånd, og at kvitteringen blir skrevet ut akkurat den dagen da jeg ringer) som skal bo i en bankboks frem til 18-årsdagen er absolutt noe jeg vil gjøre. Verditap eller verdistigning får det bare være med, men forestiller meg at det er ganske kult å få en klokke som ble kjøpt akkurat den dagen du ble født til 18-årsdagen.
De virkelige godsakene derimot, de kan de heller få arve når, som Anders så flott formulerte det, når jeg er død.