Salg og marked av mer eksklusive lommeur.

Medlem
18. aug. 2020
Sted
Stavanger
Hei,

Er skikkelig nybegynner i klokkenes verden.

Arvet et lommeur av typen Aero Watch, ref. 740, kjøpt tilbake i 1984.
Klokken, dobbelplatet 18k gull + kjede i 14k ble takstert til 64.000 NOK i 2013.
Maks potensial av bruk av klokken i året for meg er 2 ganger, så jeg ønsker å selge , for å heller øremerke midlene til en klokke som jeg vil bruke.

Klokken er nå inne til service/takstering (ekstrem høy gullpris), så har jeg noen spørsmål til dere som er mer bevandret i markedet.

Jeg har klokken inne til service for å øke "salgs-pitchen" mot evt. noen som ønsker å kjøpe, da skal alt være på stell. Hvordan er markedet for lommeur i denne 40-50k prisklassen?
Burde jeg spare meg selv fra service (ventetid hos urmaker), og heller få veiet gullet i form at ledende salg vil gå mot gullpris?

All annen info, input eller kommentarer mottas med takk!

Markedet for lommeur er mildt sagt labert.
Tror du bør satse på gullprisen hvis du har lyst til å selge.

• Liker
Reaksjoner: jayeff
Det er nok noen år siden det var et marked for lommeur. Det fins en gruppe på Facebook med medlemmer med stor erfaring, så ville hørt der. Det skal være et ganske spesielt lommeur for at du skal få mer enn dets vekt i gull dessverre. Lite samlere og få bruksområder. Eventuelt solgt lenka for gullverdi om du har lenke til den og selg selve lommeuret på finn.no.

Markedet for lommeur er mildt sagt labert.
Tror du bør satse på gullprisen hvis du har lyst til å selge.

+1 Med mindre det har affeksjonsverdi for deg (noe det kanskje ikke har siden du vil selge) får du nok mer for gullet enn for uret dessverre. Ta pengene og kjøp deg et armbåndsur du har lyst på! :)

Har den ETA/Unitas 6498 urverk? Aero Watch er ikke spesielt interessant for samlere av lommeur. Det er mange høykvalitets lommeur i helgull tilsalgs, bare litt over markedspris på gull. Mye blir dessverre hogd opp.