Artig. Jeg samler mest kampkniver fra WW1 og WW2, både tyske og allierte. Har hatt en forholdsvis stor samling hjelmer etc. Er med som gjest på møtene til Norsk Våpenhistorisk samling.
Jeg kvittet meg med disse for kort tid siden, har kun beholdt Tysk WW2 Kampfschwimmer bronsekniven.Har en del F&S MOD versjoner fra Nowill&sons men kunne tenke meg noe vintage originaler.
Er ikke helt bestemt mellom type 2 eller 3. Det ser ut som type 1 er en del vanskeligere å finne i vintage.
En Le Veugeur i god stand hadde vært kult også.
Jeg kvittet meg med disse for kort tid siden, har kun beholdt Tysk WW2 Kampfschwimmer bronsekniven.Vis vedlegg 134171
Har en del F&S MOD versjoner fra Nowill&sons men kunne tenke meg noe vintage originaler.
Er ikke helt bestemt mellom type 2 eller 3. Det ser ut som type 1 er en del vanskeligere å finne i vintage.
Har en del F&S MOD versjoner fra Nowill&sons men kunne tenke meg noe vintage originaler.
Har du orginalbalgen også ?Jeg kvittet meg med disse for kort tid siden, har kun beholdt Tysk WW2 Kampfschwimmer bronsekniven.Vis vedlegg 134171
Orginale FS type 1 er vanskelige. Der kan du fort gå på en smell da mange av disse er sammensatte av forskjellige kniver. Man bør også lese seg opp på orginale etsinger av produsentmerking.
Ja, velholdt kniv og messingbalg.Har du orginalbalgen også ?
Jeg er også på samlerforumet med nick SteinD. Ikke vært veldig aktiv i de siste årene på forumet, men samler stadig.
Ja skal du samle kasser tar det fort mye plass...