Samletråd for billige klokker.

Medlem
11. aug. 2010
Hei!

Jeg er relativt fersk her inne og har vel enda ikke skrevet noe innlegg, men jeg har sugd til meg mye informasjon gjennom å lese det dere skriver og jeg må få si at det er virkelig lærerikt. Utover det synes jeg dette er et forum med høy seriøsitet og svært godt miljø. Det er en fryd å se vennligheten brukere imellom her inne.

Etter å ha bladd litt rundt på jakt etter en hverdags-klokke til meg selv (18år gammel gutt) så har jeg nå kjøpt meg en Seiko SKX007 som er på vei i posten. Gleder meg veldig til den kommer. Dette var en av anbefalingene jeg fant her inne som må kunne regnes som en billig klokke og den falt virkelig i smak hos meg.

Så til saken, når man er på min alder er gjerne ikke klokkebudsjettet så stort og derfor tenkte jeg at vi her kan ha en samletråd for billigere klokker som kan være lurt å begynne med, eller supplere som hverdagsur ol.

Jeg vil selv begynne med å nevne Seiko SKX007 ettersom jeg har inntrykk av denne gir mye for pengene. Kan komme med en tilbakemelding samt bilder når den kommer i posten en av de nærmeste dagene.

Edit: Jeg tenkte at vi kan holde oss i prisklassen 0-5k. Høres det greit ut?

Freebird. :)

Hei!

Jeg er relativt fersk her inne og har vel enda ikke skrevet noe innlegg, men jeg har sugd til meg mye informasjon gjennom å lese det dere skriver og jeg må få si at det er virkelig lærerikt. Utover det synes jeg dette er et forum med høy seriøsitet og svært godt miljø. Det er en fryd å se vennligheten brukere imellom her inne.

Etter å ha bladd litt rundt på jakt etter en hverdags-klokke til meg selv (18år gammel gutt) så har jeg nå kjøpt meg en Seiko SKX007 som er på vei i posten. Gleder meg veldig til den kommer. Dette var en av anbefalingene jeg fant her inne som må kunne regnes som en billig klokke og den falt virkelig i smak hos meg.

Så til saken, når man er på min alder er gjerne ikke klokkebudsjettet så stort og derfor tenkte jeg at vi her kan ha en samletråd for billigere klokker som kan være lurt å begynne med, eller supplere som hverdagsur ol.

Jeg vil selv begynne med å nevne Seiko SKX007 ettersom jeg har inntrykk av denne gir mye for pengene. Kan komme med en tilbakemelding samt bilder når den kommer i posten en av de nærmeste dagene.

Edit: Jeg tenkte at vi kan holde oss i prisklassen 0-5k. Høres det greit ut?

Freebird. :)

I denne prisklassen finner man jo MANGE klokker og klokkemerker... :p

Det er jeg klar over, men mange av trådene her inne omhandler gjerne klokker i langt høyere prisklasser og derfor tenkte jeg det kunne være greit med en tråd der man holder seg i den lave enden av skalaen. :)

Det er jeg klar over, men mange av trådene her inne omhandler gjerne klokker i langt høyere prisklasser og derfor tenkte jeg det kunne være greit med en tråd der man holder seg i den lave enden av skalaen. :)

Det er jeg helt enig i :)

Selv er jeg svak for Sinn, Stowa, Helson og Seiko i dette prisområdet. Casio G-shock dersom du ønsker en ordentlig beater :)

Hei og velkommen til forumet!
Jeg synes initiativet ditt er godt og at det må følges opp.
Kommer derfor med et par bidrag; Helson og Seiko, som er respekterte ur i enhver samling.
Som det er nevnt i innlegget til jayeff, vil du se at mange medlemmer med relativt "voksne" ur i samling sin også bruker mye tid på rimeligere ur. Ta deg derfor tid til å surfe litt i de uendelig mange trådene her på forumet, så vil du finne mye nyttig informasjon om mange fine godbiter.:D
4644740a.jpg

bfe3b5bb.jpg

Jeg må si meg enig i Frodos anbefaling av Seiko Monster. Har svart og orange selv, og det er mye for pengene!
P7020082.jpg

SKX007 og 009 på Super Oyster-lenker:
P1060543.jpg

Jeg har i den senere tid også drevet med litt testing av noen rimelige Orients, nemlig Mako og storebroren New Mako. Jeg har skrevet et par tester, de kan leses her (Mako) og her (New Mako).

Dette er vanlig Mako:
IMG_0978.jpg

Dette er New Mako sammen med noen Seikobrødre:
IMG_1121.jpg