Samleverdi på Panerai med "Riktig" serienummer

EAS

Medlem
26. juli 2010
God kveld.

Kom over en annonse på finn.no med en som selger en superflott PAM233. Dette er definitivt min drømme Pam og grail. Men det jeg syntes var spesielt tøft med den er at serienummeret er 0233/1000. Dette er jo mildt sagt sjeldent og bør vel ha noe å si på samleverdien på denne klokken i tiden som kommer ? Hva tenker asylantene om dette?

(Har jo selv hatt gleden av å vinne nytt "Panerai strandantrekk" pga serienummeret på min 312 som det høyeste under GTG´en på Bølgen :mrgreen: )

Link til annonsen : Panerai 233 O - FINN Torget

Beklager men nå er jo 233 "limitert" til 1000 stk - pr. år, disse er produsert i 7 år så du vil nok ha 7 av dette nummer.
Mvh Tom

Joda Tom du har helt rett. Men dog vil jeg tørre å påstå at 7/7000 klokker er ganske spesielt...

Det er en kul detalj, men vanskelig å vite om det har en reell verdi og ikke bare affeksjonsverdi!

Klokken er såpass kul alene at jeg hadde ikke brydd meg så mye om serienr:)

Tenk hvor mange sjeldne serienummer denne klokken har da?!

1
100
233
500
666
999
1000

7*7år=49 stk.

Kult, men ikke pris forandrende tror jeg! :)

Poenget var vel at det er helt spesielt med serienr 233 på en PAM 233.
De finnes det kun 7 av (fom. i-serie tom. o-serie), og det er jo ikke så mange :)

For øvrig enig i at det ikke betyr stort for prisen :)

@crown guard Jeg forstår hva du mener men er ikke enig i at 666 eller 999 osv er like kult som å ha en Pam233 med serienummer 233 er det samme. Om det er utslagsgivende for pris eller ikke er uvisst men det er IMHO en damn kul detalj... Og spesielt uansett hva enkelte mener..

Redigert av en moderator:
Tror, dessverre det har marginal betydning at nr er identisk med klokkens modnr.
Da er det heller viktigere at du finner en mod med "dot", enn en med am/pm.

Tror, dessverre det har marginal betydning at nr er identisk med klokkens modnr.
Da er det heller viktigere at du finner en mod med "dot", enn en med am/pm.

OK, det er sikkert riktig.

Kan du vennligst utdype "dot vs am/pm" ?

OK, det er sikkert riktig.

Kan du vennligst utdype "dot vs am/pm" ?

Som du ser i Subdialen kl. 9 har du en am/pm indikator. Det finnes også en am/pm indikator som bare er en prikk som enten er lys eller mørk.

Se bildet under.

pam233-1.jpg