Befinner du deg i Palo Alto kan jeg varmt anbefale en tur innom Rangoon Ruby, deilig burmesisk mat.
Santa Cruz er en rimelig sjarmerende by, og verdt å ta turen ned. Da kan du også få med deg Skyline Boulevard, som er verdt en titt, og stikke innom Big Basin Redwood. Kjør fra Big Basin ned til Boulder Creek, og spis digg burger (og evt. hjemmebrygget øl om du har enda en sjåfør) på Boulder Creek Brewery and Restaurant.
På Mount Hamilton finnes det et stort observatorie, Lick Observatory, som er verdt å dra innom. Kjør opp Quimby Rd. på fjellet, ned igjen langs Mt. Hamilton Rd. og nyt utsikten og naturen.
Fyrer avgårde et kart på PM over SF med en del barer og restauranter. Noen har jeg vært innom selv, andre har jeg hørt fra bekjente at er bra og mange er fra Thrillist/Eater SF sine lister over beste cocktailbarer eller beste barer med patio eller happy hours. Ligger noen restauranter der også, noen har jeg prøvd og andre har jeg fått anbefalt - og noen lagt til i blinde basert på ovennevnte nettsider. Drar over om en liten uke, og har planer om å krysse av rimelig mange av barene på listen, så oppdaterer kartet litt etterhvert med kommentarer.
Har også lagt inn et par offentlige rooftop gardens.
Silicon Valley er jeg litt så-som-så på. Vi har bolig rett ved LinkedIn sine nye hovedkvarter, og har vært der omtrent 5 uker det siste året. En del sjarmerende småsteder rundt omkring, og downtown Palo Alto og Mountain View har litt sjarm. Finnes noen hyggelige sykkelstier og lignende, men samtidig bærer det mye preg av å være suburbs med bilbutikker overalt og det er veldig mye som ser likt ut. Å kjøre forbi Apple sitt hovedkvarter gir meg ikke spesielt mye, så ville ikke tatt turen bare for det.
Imidlertid litt morsomt å kjøre forbi Google sitt hovedkvarter og se selvkjørende biler, men for min del er det ikke nok til å anbefale å ta turen ned bare for dette.
Stanford-anbefalingen kan jeg imidlertid stille meg 100% bak. Nydelig campus.
I selve SF er området rundt Washington Square kjempehyggelig. Vel verdt å ta en tur til Haight-Ashbury, og Fillmore St. er en sjarmerende gate. Masse hyggelige butikker rundt Fillmore and Pine, og der ligger også en av favorittkaféene mine -- Bun Mee. Følg Fillmore nordover, gå over toppen og nedover mot Marina - da kommer du til Cow Hollow og masse hyggelige vinbarer, kaféer og annet snacks.
Ved Marina ligger det en seilforening og yachtklubb, og helt ytterst er "The Wave Organ" - med fantastisk utsikt fra byen.
Sjømannskirken har kjempeflott utsikt over byen, tok selv en eksamen her, og de har strålende beliggenhet. Hyggelig personale også.