Da var jeg tom for Rolex (enn så lenge ) og endelig traff jeg i søket etter et bedre eksemplar av dette smykket. Etter å ha trålet nettet etter en fin en i lang tid, kom jeg endelig over en mint norsksolgt en som jeg bare måtte ha. Store dykkere er kult det, men mindre (39.9mm) er enda råere i min bok. Som kompensasjon har denne en tropical vaffel reim som er ekstra lang. Urverket er bare helt rått og minner lite om de andre Seiko dykkere mine som SBDC/SPB serien med 6R15. Opptrekk og datoskift osv osv på 8L35 må bare oppleves. Syns faktisk det er oppe og spiller ball med de store gutta. Bezelen er jeg dog noe skuffet over kontra SBDC serien hvor jeg syns de har nailet den bedre. Mulig en mandags bezel jeg har fått, men den plager meg ikke stort (ennå). Sunbursen i skiva mot de lyse stål indeks/viserne gir den det lille ekstra. Litt synd det er 19mm lugs og ikke 20mm som jeg har hauger av i reimer. 19mm, not so much Den har lugholes som mange ikke liker, noe jeg ikke fatter da det gjør reimbytte til en drøm. I tillegg så syns jeg klokkens nydelige linjer veier opp for "minihullene". Nok svada, her kommer bildene
SLA017 sammenlignet med SBDC051
Bra lume, ræva fotograf
Håper klokken faller i smak. Den anbefales i alle fall sterkt om vil ha en skikkelig Seiko dykker, men ikke vil helt opp til GS i pris
SLA017 sammenlignet med SBDC051
Bra lume, ræva fotograf
Håper klokken faller i smak. Den anbefales i alle fall sterkt om vil ha en skikkelig Seiko dykker, men ikke vil helt opp til GS i pris
Redigert: