SCRATCH REMOVAL REFINISHING PEN

Medlem
8. april 2010
Sted
Porsgrunn
Har bestillt en scratch removal refinishing pen på e-bay.
Er det noen som har erfaring med bruk av slike penner ?

Fjerning av riper

Det kommer litt an på hva slags overflate du skal fjerne ripene fra og hvor dype de er. Dersom det er børstet overflate så er en glassfiberpenn bra, du kan også bruke ScotchBrite som tilsvarer overflaten. Dersom det er polert overflate så må du bruke et polerstål for å gni stålet jevnt, slitsom prosess eller evt slipe og polere. Dette kan dog være en ganske krevende oppgave i og med at kanter osv blir rundet av dersom man ikke utffører dette på rett vis.

Det er vansklig å treffe på de forskjellige overflatebehandlingene dersom man ikke har erfaring med dette. Mitt råd er å ta med klokken til AD og la dem gjøre jobben. Desom du skal gjøre dette selv så prøv deg frem på noen klokker som ikke har noen intr for deg og samlingen din. Man lærer stort sett bare av de feilene man selv gjør. Jeg har holdt en del på med gullsmedarbeid i forskjellige former, bla mye polering og så videre. Det kreves en stødig hånd og litt utstyr skal man få de rette resultatene.
Men alt er mulig hvis man vil.

Dersom du skal kjøpe utstyr til den salgs arbeid så kan jeg anbefale Nogusra AS i Oslo, greie folk og mange gode råd dersom man lurer på noe. De selger også en del bøker og DVD om emnet og så har de alt, og da mener jeg alt av utstyr for arbeid med gull, stål og alt annet av metaller. De arrangerer også en del kurs, dersom man er intr i å lære mer.;);)