Solgt Seagull 1963

Medlem
5. aug. 2012
Innlegg
31
Helt ny Seagull 1963 (see through case back) med NATO og skinnrem selges eller byttes i noe annet morsomt. Fikk denne levert fra utlandet nå nylig, men fant dessverre fort ut at den er for liten for tømmerstokkhåndleddene mine.

For de som ikke kjenner historien så tar jeg meg friheten til å låne et par setninger fra wornandwound: "what makes the 1963 so interesting and worth owning? Well, to start, the 19 or 21 jewel hand wound column-wheel chronograph movement, the ST19, is the resurrection of the movement developed in 1961 under project 304. To paraphrase the Chinese Watch Wiki, project 304 was a government-mandated development of chronographs for the People’s Liberation Army Air Force that was based on the Venus Watch calibre 175 (which you can see in this Minerva), which were sold off by the Swiss brand. The 304 can be seen here and as you can tell, little has changed aesthetically for the Seagull 1963." Kilde: A Look at the Seagull 1963 | watch reviews on worn&woundwatch reviews on worn&wound

Jeg synes den er kjempetøff, men den passer nok best på små/middels tykke håndledd. Denne klokken har fått mye oppmerksomhet internasjonalt siden den ble lansert, og den har en overraskende god kvalitetsfølelse til å være såpass rimelig.

Litt info:

Case: Polished Stainless
Movement: Seagull ST19 19 Jewel chronograph
Dial: Antique silver with black indexes and gold markers
Lens: Domed Acrylic
Case Back: screwdown display
Strap: Variable
Water Res.: NA
Dimensions: 38mm
Crown: 7mm x 2mm Push/pull
Thickness: 14mm
Lug Width: 18mm

Har lånt litt bilder fra Internett:

SEAGULL_1963_ONCANVAS2.jpg

SEAGULL_1963_MOVEMENT1.jpg

SEAGULL_1963_FACE1-300x199.jpg


Selges forsøksvis for min kostpris som var 2300,-. Selges komplett med eske, oppbevaringsboks, to remmer og papirer.

Interessante bytter kan være Squale 20 Atmos 1545 Heritage, MKII Nassau, Fortis eller noe annet spennende. Evt. mellomlegg blir vi enige om.

Foretrekker f2f i Oslo, men kan også sende mot forskuddsbetaling.
 
Redigert av en moderator: