Seamaster beater

westmouth

Støttemedlem
Medlem
19. sep. 2012
Sted
Sørlandet
Kunne tenkt meg en Seamaster som daglig beater.
I en annen tråd ble 2254.50.00 anbefalt som den ultimate beater. Ser den har cal 1120, hvordan er dette mot feks 2500 Co-Axial som står i 212.30.41.20.01.002. Mener jeg har sett noe om problemer med cal 2500?
Hva er det annet enn kaliber som gjør 2254.50.00 mer egnet for røff bruk enn 212.30.41.20.01.002?

Jeg spurte også i sin tid om det samme. En kjent urmaker fortalte meg om problemer med co-axialverket. Tiden har vist at de problemene de eventuelt måtte hatt med dette verket i begynnelsen nå er ute av verden.

Om det ene verket tåler mer enn det andre i arbeidsbeater er jeg kanskje ikke den rette til å svare på, men jeg vil tro at jo enklere et verk er jo mer juling vil det tåle.

At jeg valgte 2254.50 var utelukkende basert på klokkens utseende. Jeg har aldri angret på mitt valg, og klokken kommer til å bli hos meg til det en dag går i arv til neste generasjon.

Her er den for anledningen på gummi

Jeg liker begge men som beater er jeg enig i at 2254 er best.

Den har flotte sverdvisere men ellers synes jeg den andre er en mye "penere" klokke med sin Bond-lenke og applied markers og logo. En slik vil man være mer forsiktig med og ikke bruke like tøft. Lenken på 2254 vil være mye enklere å polere/børste opp igjen.

Har hatt 3 ur med cal 2500 og synes det er veldig bra. Tviler på Omega ville gått for det om det ikke var en forbedring i forhold til de eldre. Krever sjeldnere service også :)

Jeg er svak for Seamastere og har tre:

IMAG0933.jpg

Alle tre har ETA-baserte verk, 2254 og Bond har 1120, PO-en har 2500. Har ikke hatt noe verktull med noen av dem, og så vidt jeg vet er Co-axialtrøbbelet til Omega et tilbakelagt kapittel.