Seamaster Bullhead Chrono 2013

Medlem
25. juli 2012
Sted
Troms
OceanicTime: OMEGA Seamaster Bullhead CHRONO 2013

OMEGASeamasterBullheadCHRONO2013_zps4d56b5fb.jpg

Hva tenker dere om denne? Jeg liker den "vintage" utseende og at det er ikke å se overalt..:cool:
52600Nok til dagens kurs.

Meget kult! Mener å ha lagt merke til denne ved Basel i år. Prisen var jo ikke så ille, men er redd for at den bare hadde blitt liggende i nederst i boksen.

Selvfølgelig et meget flott ur, men ingen klassiker er jeg redd. :/

"Bullhead" konfigurasjon er nok en klassiker siden den var brukt i mange år og av en del merker.
Det er kanskje mer populær i Japan en i Europa.
Hvis definisjonen av en klassiker er en stil som er minimalist og til smaken av mest av alle: Da er den model helt på andre siden.
Og det er det som etter min mening gjør det tiltrekkende: At den er ikke å se over alle WIS håndleddene og at den har til og med en tidløs utseende som er nærmere en tidsmåling instrument enn en anonyme klokke.

Med bare 669 stykker produsert, det blir nok ikke en bestselger...Men sikkert en ny samleobjekt som den originale produksjon.
Originalene selger seg dyrt og jeg tror at denne skal bli collector veldig snart.
Jeg hadde ikke gitt 53000 for den men noen vil gjør det sikkert: Omega praktisere i hver fall bedre priser en noen andre...
Jeg tør ikke en gang å tenke hva en 2013 "Paul Newman" Daytona begrenset til 669 stykker hadde kostet:(

Redigert:
Med bare 669 stykker produsert, det blir nok ikke en bestselger...Men sikkert en ny samleobjekt som den originale produksjon.
Originalene selger seg dyrt og jeg tror at denne skal bli collector veldig snart.
Jeg hadde ikke gitt 53000 for den men noen vil gjør det sikkert: Omega praktisere i hver fall bedre priser en noen andre...
Jeg tør ikke en gang å tenke hva en 2013 "Paul Newman" Daytona begrenset til 669 stykker hadde kostet:(

Jeg liker at du greier å snike inn så mange dårlig skjulte horn i siden til Rolex. Seriøst, jeg synes det er bra at noen tør banne i kirka noen ganger. en vakker dag Hammer, så sitter du der med en rolex:cool:

Jeg liker at du greier å snike inn så mange dårlig skjulte horn i siden til Rolex. Seriøst, jeg synes det er bra at noen tør banne i kirka noen ganger. en vakker dag Hammer, så sitter du der med en rolex:cool:

Bare sannheten sårer...Som vi sier der jeg kommer fra.
Jeg sammenligner disse fordi vi snakker om 2 chronometer med historie bak seg. Jeg har ikke hensyn til å drive med sjikane der...
Seriøst, kanskje en vakker dag, sitter jeg med en Nautilus Jumbo. Ikke noe Sub.;)

Klarer ikke å se noen horn til Rolex her??

Jeg er kanskje i overkant glad i Omega, og denne er jo kul. Sikkert samme pris som for vintage-utgavene (som i mine øyne er ganske så overpriset).

Men som Omega-mann må jeg nok svelge en kamel eller to her... Fordi jeg liker nemlig Seiko-bullheaden bedre. Og den koster nesten ingenting:

IMG_3043.JPG

Det hadde jeg aldri trodd... At jeg skulle like en Seiko (!) før en Omega-modell... :eek:

Men med Seiko er det dette med deler og service, da...