Seamaster DeVille 1966 - vurdering

Medlem
2. mars 2014
Sted
Bergen
Jeg er helt ny i the world of vintage, og håper derfor at noen kloke vintagehoder kan gi råd om en klokke jeg vurderer. Alle deler skal være originale, og selger sier at den skal være "litt polert, men ikke så mye". Pris 12.000.

Klokken skal brukes av både meg og min kone, og videresalg er ikke noe jeg tenker på. Har enda tilgode å selge en klokke. Ser dette ut som en grei deal?

IMG_2472.PNG
IMG_2474.PNG
IMG_2475.PNG
IMG_2476.PNG
IMG_2477.PNG

På forhånd takk!

Wow... Dyrt.
Har sett disse gå for 4-6000.(har selv hatt en kjøpte for 4500 og solgte et år senere for ca det samme, ille var den spesielt lett solgt heller)
Riktignok ser dette ut til og være et pent eksemplar

Takker, @chronometer og @Christoffer91

Ifølge selger: Ikke service behov, sjekket av urmaker og holder tiden meget godt, 6 måneders garanti på alle klokkene.

Jeg synes også det så svært pent ut, og ble derfor ganske så fristet..

Jeg hadde holdt meg unna disse koreanske selgerne på ebay. Overpolerte og med en haug service deler som ikke akkurat øker urets verdi. Litt annen kultur i østen. Originalitet ikke like viktig. Viktigere at det ser bra ut.

Men skal du ha klokken til den går istykker så er den jo pen å se på. Ut fra et horlogisk perspektiv, not so much

i mitt hode er den overpriset for en gull på stål, ville hatt is i magen. Dog blir det verre å finne ur i meget god stand, og denne ser jo ut til å være utmerket behandlet. Er den verdt det for deg, så kjøp den - kjøper du for å gjøre et kupp tror jeg du kan finne bedre.

Klokka er uten tvil pen å se på. Den ser faktisk litt for pen ut til ikke å være restaurert.
Men er du ikke så opptatt av originalitet så er det jo en veldig fin klokke. Men uansett synes jeg prisen er for høy.
En pris på ca 6 K ville vært mer riktig spør du meg.

Det er gull på stål, selv om den var i rent gull synes prisen å være høy, måtte i så fall være med papirer, og i topp stand på alle vis.

Men en slik klokke gull på stål ville jeg personlig aldri betalt mer enn 6k for...

Er personlig ikke fan av gull på stål eller gull-double, liker rent stål, eller rent gull, og helst minimum 14k.

Solgte selv en Lemania i 18k rent gull for en stund siden, kan i kvalitet sammenlignes med denne, men den var ikke i topp stand, jeg fikk 5k for den.

Takker for alle innspill! Da står jeg over. Jeg er opptatt av at alt skal være originalt, og min bekymring var nettopp at den nesten så for pen ut.

Case closed, og jakten fortsetter