Synes kanskje de danske Omegaene var litt dyre? Flommer jo over av gamle Omegaer på eBay, og Dag Braanaas har så vidt jeg vet alltid noen til salgs på Finn eller nurk.no.
Jeg har forøvrig nylig anskaffet meg en Omega Seamaster De Ville auto fra 60-tallet selv Meget pent dressur, om enn litt lite i forhold til sportsurene jeg bærer til daglig. Skal poste bilder etterhvert. Er i meget pen stand, men endel riper i glasset. Forsøker foreløpig å ta dem selv med Polywatch og heftig polering, mulig jeg til slutt gir opp og får satt inn et nytt glass :roll:
Lykke til DJM! Jeg har overtatt mange gamle ur i det siste, solgte flere Omega dressur fra den perioden på siste NURK-møte. De var riktignok i ganske skrøplig stand. Det peneste har jeg altså beholdt selv. Dersom jeg får flere fra samme kilde skal jeg gi deg beskjed.
De er kanskje det, spesielt med tanke på valutakurs.
Men jeg har selv vært i butikken deres og snakket med dem, og kan fortelle at de er veldig dyktige på Omega. Alle urene de selger har gått gjennom service, noe ikke alltid gjelder for de du finner på finn.no.
Som de skriver selv: Alle Uhrmageriets vintage ure er totalt renoverede. Værket er blevet adskilt, renset med ultralyd, smurt og efterset, og kassen er sat i stand. Vi bruger originale reservedele fra Omega og de andre store fabrikker. Der er monteret ny original krone, sidetryk, glas og pakninger, samt en ny læderrem af god kvalitet.
Uret fremstår således så flot og originalt som det er teknisk muligt. Vi giver selvfølgelig 2 års reklamationsret på alle vores ure.
Jeg så også at prisene hos Vintage ure ligger litt over det som er vanlig ellers, men dersom de er renset og renovert som beskrevet forsvarer jo det et godt tillegg i prisen. Ikke minst det faktum at man handler fra en bedrift og at de tilbyr to års garanti..!
Det blir nok til at jeg handler den jeg postet et par bilder av. Jeg ble betatt av tavlen og gullmarkørene!
Ser knall ut DJM! Vi får ta en oppsamlingstråd med bilder av gamle Seamastere, det ligger jo stort sett en slik en i skrinet til enhver klokkesamler som har holdt på en stund