Seamaster i Berlin

Medlem
26. jan. 2017
Sted
Oslo
Hei!

Jeg er ny på siden, så vennligst korrigerer meg/vis meg til rett sted hvis dette allerede har vært et tema.

Jeg reiser til Berlin i mai og håper på å gjøre en god deal på en Seamaster Diver (300M Automatisk).

Basert på priser jeg finner brukt på Chrono24 (noen som har erfaring fra denne siden? Pålitelig?) i Tyskland skal det være mulig å få tak i modeller fra 2016/2017 til rundt 2500EUR.

Problemet er at de selgerne jeg har funnet som regel befinner seg et stykke fra Berlin, og jeg vil helst se og prøve uret før jeg kjøper noe i utlandet.

Det står en del på nettet men pga. dårlige tyskkunnskaper er det ikke lett å bli klok.

Noen som har tips/råd til forhandlere/selger i Berlin området?

Hvis du følger boken blir regnestykket slik.

Uten navn.png

Som du ser er du da 7k unna det du får en splitter nye Seamaster for hos norsk AD. Du kan kanskje også snakke deg til litt rabatt hvis du er heldig. Kan også anbefale å legge ut en "want to buy" her på forumet så skal du ikke se bort i fra at du kan få en fin og forholdsvis ny Seamaster til en hyggelig pris av en GG (good guy) her inne.

Slik jeg ser det er det ingen store fordeler ved å handle fra Tyskland via Chrono24. Har ikke erfaringer fra Chrono24 selv, men der som alle andre steder gjelder det å kjøpe selgeren.

Når det gjelder det å gjøre en god deal så er ikke det så lett. Klokker i god stand kjøpt av pålitelige selgere, og gjerne med noe dokumentasjon på service osv koster det det koster.

Lykke til i jakten på Seamaster!

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Takk for super tilbakemelding!

Av de 2500EUR får jeg tilbake 19% VAT som "Tax Free". Så reel pris blir da ca 2025EUR som blir ca. kr 22 882,5 ved bruk av kalkulatoren på toll.no. Eller blir regnestykket mitt helt feil?

Jeg antok at den refunden var trukket fra og at prisen var 2500 euro før norsk mva. Nå blir jo regnestykket litt penere. Da er det nok mulig å gjøre en bedre deal.

De andre poengene består. Anbefaler fortsatt å handle fra GG her på forumet eller gå til en AD. Det er greit med tanke på dokumentasjon, service, og eventuelt problemer som skulle oppstå rundt kjøpet.

Når det gjelder Berlin så er det et must å titte innom Wempe som er AD for en haug med merker, og selvfølgelig ta en titt på det som finnes av klokker på KaDeWe.

(Forresten så finner jeg de nye seamasterne litt tykke og topptunge. Hadde en 2531.80 en periode og syntes den var litt mer behagelig å ha på hånden. Dette er jo selvfølgelig smak og behag)

Og et siste tips ... Ligger en bølletøff Omega seamaster 2254.50 på Finn til 18800. Verdt en titt!

Som sagt, lykke til!

• Liker
Reaksjoner: px200