Seamaster

Den modellen der er vel ikke i produksjon lenger?

På linje med great white GMT syntes jeg den er en av de to flotteste moderne Seamastermodeller. :)

Hadde jeg ikke ønsket meg mikrojustering på lenken til neste uret mitt hadde denne vært på toppen av min go get liste.

2254.50 begynner å bli en smått legendarisk Seamaster-modell. Den har sverdvisere, fremfor skjelettvisere som dagens Seamastere, noe mange syns ser bedre ut, og der må jeg si meg enig. 1120-urverket er også nøyaktig og robust. Selv har jeg en 2255.80, som er samme klokken, bare med blå skive og polert bezelring, og jeg er kjempefornøyd med min!

Et litt halvdårlig bilde av min 2255:

P1050388.jpg

Jeg er veldig glad i min 2254.50 og anbefaler den varmt. En "går til det meste"-klokke, beater eller penere bruk. Merk at Seamaster er en relativt tynn klokke (11 mm) etter dagens trend, noe som gjør at den sklir pent innunder alle skjorteermer.

Jeg mener listeprisen på denne var rundt 18k før den forsvant fra butikkene.

Bilde fra i fjor:

130420101333.jpg

Merk at Seamaster er en relativt tynn klokke (11 mm) etter dagens trend, noe som gjør at den sklir pent innunder alle skjorteermer.

Dumt spørsmål kanskje, men er alle Seamaster'e 11mm ? Jeg er på jakt etter en tynn Seamaster, men det er ikke alltid jeg finner mål på tykkelsen. Mener jeg har sett noen som er 14mm.
Ivar

Standard seamaster på 41mm, uten komplikasjoner mener jeg alltid er 11mm ja. Om du ser på chrono eller GMTer er de litt tykkere. Men tror ikke GMTen min er mye over 11mm..

Standard seamaster på 41mm, uten komplikasjoner mener jeg alltid er 11mm ja. Om du ser på chrono eller GMTer er de litt tykkere. Men tror ikke GMTen min er mye over 11mm..
Chrono (2225.80) er vel seriøst mye tykkere? 16,5mm eller så. Greit å holde seg unna hvis ønsket er en tynn seamaster :)

http://blog.breitlingsource.com/wp-content/uploads/2007/12/omega_comp_02.jpg

Hvis jeg skulle endret på noe som helst med 2254.50 måtte det vært å legge på en mm på tykkelsen. Din GMT er kanskje akkurat tingen i så måte, du har Great White ikke sant?