Sector SGE 700

Medlem
28. mai 2011
Sted
Austlandet
Hei

Jeg har en Sector SGE 700. Kjøpt i -97. Den gang på opphørssalg (-40%). Ordinær pris var 6000,-.
Sist jeg var hos urmakeren for å bytte batteri. Fortalte han meg at det satt et "veldig bra" urverk i denne klokken. (Så bra tenkte jeg!). Er det noen som vet noe om denne klokken, og om det er et objekt som er verdt å samle på?

Det tikker vel et Sveitsisk kvarts-verk i denne. Det oppleves kanskje som mer interessant enn de sedvanlige japanske kvarts-klokkene urmakerne skifter batteri i til daglig. Hva vet jeg...?:)
Om dette er noe å samle på for deg kan kun du selv bedømme (les; sentimental verdi).
Om det har noen generall samlerverdi er heller tvilsomt (les; ikke i det hele tatt). Dette er masseproduserte klokker uten særlig teknisk tyngde eller historie som gjør dette interessant.

Det tikker vel et Sveitsisk kvarts-verk i denne. Det oppleves kanskje som mer interessant enn de sedvanlige japanske kvarts-klokkene urmakerne skifter batteri i til daglig. Hva vet jeg...?:)
Om dette er noe å samle på for deg kan kun du selv bedømme (les; sentimental verdi).
Om det har noen generall samlerverdi er heller tvilsomt (les; ikke i det hele tatt). Dette er masseproduserte klokker uten særlig teknisk tyngde eller historie som gjør dette interessant.

Må si meg helt enig UJU sin vurdering:) Er ikke noe å hente i pengeverdi på disse klokkene dessverre..