seiko 5 sports military, hva syntes du?

Medlem
23. april 2012
Sted
Stavanger
leter etter en klokke som det ikke er så farlig om blir ødelagt, da det skal brukes fra alt fra seiling, sykling og div arbeid.

jeg så på denne: Seiko Automatic Sports SNZG11J1 SNZG11J SNZG11 Men's Watch

har funnet ut at dette kan være klokka for meg da jeg ikke bruker breitling SA.
men hva syntes dere?
greit urverk? noen erfaringer, eller tips? er åpent for alt innen seiko sin 5 sport/military serie, bare det tåler vann :)

leter etter en klokke som det ikke er så farlig om blir ødelagt, da det skal brukes fra alt fra seiling, sykling og div arbeid.

jeg så på denne: Seiko Automatic Sports SNZG11J1 SNZG11J SNZG11 Men's Watch

har funnet ut at dette kan være klokka for meg da jeg ikke bruker breitling SA.
men hva syntes dere?
greit urverk? noen erfaringer, eller tips? er åpent for alt innen seiko sin 5 sport/military serie, bare det tåler vann :)

Har denne selv, og er veldig fornøyd. Den går +5 sek i døgnet.
Spander på deg ei passende NATO/ZULU-rem, så blir den enda mer "militær" og stilig. ;)

ok, høres bra ut, men jeg lurer på hvilken farge jeg skal velge, står mellom militær grønn, eller marine blå?

selvsyntes jeg den blåe ser finere ut, sånn til hverdags, men på samme måte mister jeg jo litt av det tøffe militære utseende?

hva syntes folket?

får man marineblå nato/zulu remmer som matcher klokka hvis jeg velger blå? (den som følger meg varer jo ikke i evighet)

ok, høres bra ut, men jeg lurer på hvilken farge jeg skal velge, står mellom militær grønn, eller marine blå?

selvsyntes jeg den blåe ser finere ut, sånn til hverdags, men på samme måte mister jeg jo litt av det tøffe militære utseende?

hva syntes folket?

får man marineblå nato/zulu remmer som matcher klokka hvis jeg velger blå? (den som følger meg varer jo ikke i evighet)

Jeg har både grønn og blå. Har kjøpt matchende zulu-rem til begge to.
Angrer litt på at jeg kjøpte den grønne, da jeg i likhet med deg, mener at den blå passer best til hverdags.

Jeg har hatt en tilsvarende i grønn, og dette er en fin klokke. Hvis jeg husker rett har denne ikke screw-down krone, så jeg ville vært litt forsiktig med å bruke den til vann-aktiviteter. Jeg hadde problemer med å finne en rem i en farge som matchet det grønne. Endte til slutt opp med en grønn skinnrem som jeg syntes ble ganske fin. Skulle jeg kjøpt samme klokke igjen hadde jeg valgt sandfarget eller sort.

IMG_1859.jpg

Eneste iritasjonsmomentet, og grunnen til at jeg til slutt solgte min, er finishen mellom lugsene. Hele klokken har en tøff sandblåst finish, bortsett fra mellom lugsene hvor den er polert blank.

da tror jeg vi kjører blå :) får prøve å få tak i marineblå zulu/nato til den da den orginale blir slitt, får jeg ikke tak i det funker sikkert klokka på svart eller "blass ørken farge" rem :)

+ 5 sek, ? jøss det er jo på lik linje med breitlingen jo :)

blir unboxing da den tid kommer :)

men gjerne kom med flere innspill!

Jeg har hatt en tilsvarende i grønn, og dette er en fin klokke. Hvis jeg husker rett har denne ikke screw-down krone, så jeg ville vært litt forsiktig med å bruke den til vann-aktiviteter. Jeg hadde problemer med å finne en rem i en farge som matchet det grønne. Endte til slutt opp med en grønn skinnrem som jeg syntes ble ganske fin. Skulle jeg kjøpt samme klokke igjen hadde jeg valgt sandfarget eller sort.

IMG_1859.jpg

Eneste iritasjonsmomentet, og grunnen til at jeg til slutt solgte min, er finishen mellom lugsene. Hele klokken har en tøff sandblåst finish, bortsett fra mellom lugsene hvor den er polert blank.

ja, veit at det ikke er sskrukrone på den, men pytt pytt, er garanti på 2 år, og etter to år så kanskje jeg ikke har klokka en gang?

men hvordan kan en klokke være vantett til 100 m da den ikke har en skrukrone? er det litt som en imsdal flaske man trykker ned tuten på? den tetter seg selv ved å bli trykket inn?

ja, veit at det ikke er sskrukrone på den, men pytt pytt, er garanti på 2 år, og etter to år så kanskje jeg ikke har klokka en gang?

men hvordan kan en klokke være vantett til 100 m da den ikke har en skrukrone? er det litt som en imsdal flaske man trykker ned tuten på? den tetter seg selv ved å bli trykket inn?

Jeg har svømt mye med flere av mine Seiko 5, og har aldri hatt problemer. Nå skal jeg innrømme at jeg aldri er dypere enn 3 meter. Skulle jeg noen gang havne dypere enn det er ikke evt. skader på klokka hovedbekymringen... ;)

ok, godt å høre, bare jeg er sikker på at klokka tåler litt svette, svømming, regn og sånt :)

skal jo bli brukt godt denne klokka!!!:D

Om man irriterer seg over at det er felter mellom lugsene som ikke er glassblåst, er det bare til å ta den med til en børsemaker. Skal han ha mer enn 200,- nok for jobben er det latterlig, med ferdig fjernet reim og maskert glass tar det under 15 sec å gjøre jobben.

Jeg syntes ikke dette er den mest spennende Seiko 5 klokken, finnes mange andre jeg mye heller ville valgt enn denne! :D Men aldri feil med litt billig moro! kjør på! :D