Solgt Seiko 6309-7040 (1981)

Medlem
20. juni 2014
Jeg sitter nå på tre stykker 6309-704x så velger derfor å selge den ene av dem.
Modellen er en suwa modell, fra 1981 og fremstår som forholdsvis pen, men er dessverre ikke 100% orginal.
Klokken ble kjøpt for to år siden på e-bay av en selger fra Filippinene. Jeg kjøpte klokken fordi den hadde orginal urskive og ikke var pusset/polert i stykker, og jeg fikk den forholdsvis rimelig. Kassen viset seg likevel å være pusset/polert, men det har heldigvis ikke gått utover de fine aksentene i kassen. Det er fortsatt tydelig skrift gravert på baklokket.
Viserene er AM, men i riktig utførelse (flate). Glasset er ikke hardlex som orginalt, men saffir med blå AR-coating. Glasset har riktige dimensjoner og den riktige frostede kanten rundt. (orginalt ihjelpolert hardlex følger med om ønskelig). Bezelinsert er fra Yobokies, som går for å være det beste man får tak i av AM-bezelinserts til 6309. Dessverre har det kommet et lite hakk midt i pip-hullet. En identisk bezelinsert kan følge med, men denne er veldig slitt (men perfekt pip). Bezelen roterer og klikker som den skal, men bezelen har litt slark og kan løsnes med håndkraft. Jeg har brukt klokka mye men aldri opplevd at bezelen har løsnet, så den sitter godt nok.

Urskiven er som sagt orginal og har vært sterkt sol-eksponert. Lume er veldig degradert og stedvis oppløst. Dette er ikke så godt synlig, men kommer klart frem på macro-bilder.

Urverket behøver en service. Den holder tiden greit (+ et minutt i døgnet) men sakker flere minutter hvis reserven er lav og klokka ligger stille lenge (f.eks over natten).

Medfølger folded AM-jubilee-lenke med strapcode foldelås og endlinks som er tilpasset denne klokken.

pris: 1000,-

P1150040.jpg

P1150042.jpg

P1150041.jpg

P1150045.jpg

P1150046.jpg
P1150048.jpg
P1150049.jpg
P1150050.jpg
P1150051.jpg
P1150052.jpg