Seiko 7a28-7039 birthyear.

Medlem
6. nov. 2014
Sted
.
Hei.

Har en stund vært på jakt etter en flott Seiko fra mitt fødselsår 1982.
Etter mye romling på den store webben, så kom jeg over en hyggelig kar som har samlet Seiko i mange år.
Han har en Seiko 7a28-7039 (quartz), som ble produsert i desember '82. Dette er i tillegg min fødselsmåned! Dette er vel Seiko's svar på Speedmaster?
Jeg aner veldig lite om eldre Seiko, men er denne ok? Det følger med original boks. Klokken er i tillegg strøken innvendig. Den er i følge selger helt original, det samme er lenken. Jeg kan få denne for ca $300 inkl frakt over Atlanteren. Er dette en ok pris? Har funnet flere av samme type, men ingen i så god stand som denne. Serienr er 2D2567

Alle tips mottas med takk.

Den aktuelle klokken: (det som ser ut som en dings over den nedre pusheren, er en refleksjon)

Redigert:
Legger ved en tabell som viser hvordan man finner produksjonsdato ut fra serienr.

Ingen med gode Seiko kunnskaper her?
Personlig synes jeg dette er et flott ur. At det er fra birthyear og måned, gjør det enda mer spesielt for meg.

Desember -82 her og.

Så pass på at eg ikkje plukker den før deg..:)

Flott ur, uten at eg har noen som helst kunnskap....

Edit:
Eit kjapt google søk viser jo at de har gått billig før.
Så er det kor mykje birthyear er verdt?

http://www.ebay.com/itm/Vintage-Sei...aph-Speedmaster-Men-039-s-Watch-/261356642864

Ja, har sett de fra $125 til $275 + frakt avhenging av tistand. Uret jeg sikter til skal være omtrent mint condition. Kun noen få hairlines. I tillegg følger det med original boks. Ja, du sier noe om dette med birthyear og verdi. Det er vel kun jeg som kan svare på om dette er verdt det. Selger er ikke sååå gira på å selge denne, da den visstnok er i så god stand. Jeg må nok betale ekstra for det også. Men synes ikke $300 inkl frakt er så ille. Er fortsatt i dialog med selger, så mulig vi finner en løsning etterhvert.

Selger er ikke sååå gira på å selge denne, da den visstnok er i så god stand.

@RemiWM - det eldste salgstriksa i boken?
Særlig hvis din epost (hvis det er slik du kommunisert) er Remi_82@hotmail.com eller på andre måter avslørt at den er birth-month/year :mrgreen:
Her ville jeg nok hatt litt is i magen og ikke lotet selger styre gamet,
men det er for all del en unektelig kul klokke og kjempekult med timingen

Redigert av en moderator:
@RemiWM - det eldste salgstriksa i boken?
Særlig hvis din epost (hvis det er slik du kommunisert) er Remi_82@hotmail.com eller på andre måter avslørt at den er birth-month/year :mrgreen:
Her ville jeg nok hatt litt is i magen og ikke lotet selger styre gamet,
men det er for all del en unektelig kul klokke og kjempekult med timingen

Hehe, nei, det er nok ikke epostadr min det.
Han vet jeg er på jakt etter en birthyear, da jeg har vært i kontakt med han tidligere ang en Seiko "pepsi" fra '82. Jeg har nok ikke så gode kort på hånden ang pris, men synes prisen ikl frakt ikke er så ille. De gangene jeg har handlet fra statene, så har frakten ligget på rundt $60. Da er ca $240 for klokken overkommelig.

Da ble det handel!
Ble enige om en god pris vi begge er fornøyd med (lavere enn $300 inkl frakt).
Gleder meg som en unge på julaften til denne dukker opp. Blir en egen unboxing-tråd senere.
Selger er en hyggelig kar fra Oregon,USA. Han er godt respektert på watchuseek, med over 1100 poster og mange salg.

Grattis! Noen som har tips om hvor jeg kan skaffe meg en seiko diver fra 1984?

@Olando
Send meg en PM, så kan jeg sette deg i kontakt med han jeg nettopp kjøpte denne birthyear Seikoen fra. Mulig han har noen fra '84 i sin samling på 40 klokker, eller om han kan sette deg i kontakt med noen som har. Meget hyggelig herremann som svarer raskt på mail.