Selges Seiko Fifty Five Fathoms (snzh 55)

Medlem
20. juni 2014
Legger ut for salg en så å si ubrukt Seiko snzh-55, med FFF mod.

SNZH er i utgangspunktet inspirert av Blancpain sine dykkerklokker fra 50-tallet. Blancpain har også en ny utgave av denne diveren under navnet 5015, og jeg tipper Seiko kopierte kassen og bezelen til denne, ganske greit ;)

her er en ganske morsom sammenlikning mellom disse to klokkene (helt upåvirket av den enorme prisforskjellen )
http://home.watchprosite.com/show-f...iko-5-sports-versus-blancpain-fifty-fathoms-/

FFF-modden, var en svært populær modifikasjon som kom i etterkant av lanseringen av snzh (glossy diver) for noen år tilbake, der noen smartinger utviklet en ny urskive, nye visere og ny case-back, for fullføre seiko sitt forsøk på å gjøre snzh til en virkelig "hommage" klokke mtp. de klassiske blancpain, Fifty-Fathoms klokkene.

For min klokke dreier modifikasjonen seg kun om bytte av urskive og case-back, da jeg synes de orginale Seiko viserene ser veldig bra ut.
Orginal urskive og baklokk (hardlex) følger med på kjøpet.

Den orginale skrangle-seiko lenken, har jeg solgt, da den ikke fortjente sin plass på denne klokken ;) I stedet har jeg laget en sort lær reim ut av høyeste kvalitet møbel-skinn, med spenne og bøyler fra en nato-reim.

Jeg selger denne da jeg må gjøre plass til noe annet.

pris:2200,-

bilde%2011.jpg

bilde%204.jpg

bilde%206.jpg

bilde%208.jpg

bilde%2010.jpg

bilde%205.jpg