Seiko Monster SRP313J1 - "Dracula"

Haha, Halloween 'asså'! Ja, det er vel noe i den duren. Natoen er forøvrig fra webshoppen her på TS.

Utrolig stilig "vri" på denne klokka. Passer mye bedre med røde detaljer på den nye versjonen en det hadde gjort den gamle modellen!

Grattis med nytt! :)

Gratulerer med ny baby, et skikkelig monster. :cool:

Elsker kallenavnene på Seikoene, og dette draculamonsteret var jo overtydelig.
Jeg er enig med flere her i at den virkelig kledde den natoen. Har tidligere syns den fargekomboen har passet fint til skx007, men dette var virkelig en innertier.

Takker! Er fornøyd med valg av Nato på den, men tror at også helt sort evt med et gråskjær i, kunne gjort seg bra på denne.

Forøvrig så trives klokka best på armen og med caseback ned på nattbordet. Da snakker vi et sted mellom 4-10 sek for fort i døgnet. Krone i lodd opp eller ned fikk den til å rase i veien noen flere sekunder, merkelig nok. Tror likevel at den må gå seg litt til da den er prod i nov 12 og sikkert har ligget omtrent død siden da!

Ja, da har det gått ei lita stund og jeg tenkte det var på plass med en oppdatering. Klokka fungerer nå langt i fra tilfredsstillende og holder ikke tiden i nærheten av akseptabelt. Den er helt ute å kjøre.

Tok den med til to forskjellige urmakere og begge hadde samme svar. - Den trenger en full service da blant annet oljen har tørket inn og blitt til nærmest støv i urverket. Men dette var helt vanlig etter noen års bruk. Vel, da jeg sa den var maks et halvt år, så så de rart på meg.

Har en stygg mistanke om at den kan ha ligget stille leeenge på ei lagerhylle før Creationwatches sendte den til meg, gitt:)

Men, men. Har vel bare vært uheldig:) Ikke verdens undergang da den var rimelig billig. Får se hva jeg gjør med den. En service lå visst på rundt 2K for denne... Klokka betalte jeg vel rundt det samme for.

Hadde jeg bare vært urmaker... ;)

Ville sendt en mail til Creationwatches og forklart hva urmakerne sa. Disse ble vel introdusert for omtrent et år siden, så den bør jo i utgangspunktet ikke ha ligget for lenge på lager heller.

Eventuelt kjøp et verk på Ebay og få noen til å skifte det for deg.

Siden delene ikke kan være noe slitt da den er såpass ny, men det heller er snakk om olje som er tørket ut, så blir det vel ikke noe behov for full service med utbytte av deler. Det burde da holde å finne en urmaker som kan ta urverket fra hverandre, rense og olje delene på nytt og så sette klokken sammen igjen. Kaller @Greg inn i tråden her jeg, kanskje han kan være til hjelp? :)

Redigert av en moderator: