Solgt Seiko panda fra 1974 - 6138-8020

Medlem
26. des. 2013
Sted
Røyneberg

Denne ble nylig kjøpt av et forummedlem, men det ble en "catch-and-release" for meg. Legger den ut litt rimeligere enn jeg kjøpte den for - for 5.000 pluss eventuell frakt (Norgespakke - 155 kroner).

40mm diameter, 46mm lug-to-lug (lengde) og 19mm lug width.

Denne er opprinnelig kjøpt fra Hickman http://hickman-watches.com/sale-seiko-6138-8020-panda-450/ som gjorde et stort nummer av at denne kun består av orginaldeler. Spesielt 8040T-skiven skal en legge merke til - denne er børstet "sølv" som gir den ettertraktede linstrukturen, ikke knall hvit som enkelte redials. Det er en del bruksmerker på klokken, som tross alt blir 41 år i år. Såvidt jeg forstår og kan se er den ikke polert, så om ønskelig vil dette kunne fjerne noen merker.

Kommer med original lenke med godt med slakk i (de billigere lenkene fra Seiko var aldri særlig bra), en grønn perlon som kler klokken godt og en supermyk men fast horween lærreim. Samt en Seikoboks som på bildet. Klokken går litt sent uten at jeg har målt det nøyaktig de få dagene jeg har eid den, men har god gangreserve. Den kan også trekkes, men har ikke hack.

Jeg ønsker forskuddsbetaling til bankkonto, pakken sendes sammen med sporingsinformasjon når pengene er mottatt. Jeg har mange - og bare - Good Guy-referanser og har ikke tenkt å endre på det :)

Ta kontakt via PM for en hyggelig handel!

Redigert: